Gladior online marketing en GX Software hebben een partnership gesloten met betrekking tot het customer data platform BlueConic. Gladior is daarmee de derde officiële partner in Nederland voor het product BlueConic. Met het platform creëert Gladior een unieke positie als specialist in online personalisatie. Een trend die wereldwijd als dé toekomst wordt gezien.
De juiste boodschap, op het juiste moment, voor de juiste persoon, overal. Dat is de toekomst voor online communicatie. “We merken duidelijk dat bedrijven meer moeten doen voor hun klanten online. Online communicatie via een website of online marketing welke 1 boodschap is voor alle doelgroepen van een bedrijf, voldoet steeds minder. Met hagel schieten hoeft niet meer.” zegt Tom Tenniglo, managing director van Gladior. Online wil iemand die klant is, ook als klant herkend worden en content zien die voor hem of haar relevant is.
Met BlueConic krijgt elke bezoeker een dynamisch profiel, wat vrijwel onbeperkte mogelijkheden biedt. Je kunt zo daadwerkelijk leren wie je online bezoeker is en wat hem beweegt, zelfs als deze nog anoniem is. Veel organisaties weten wel hoeveel bezoekers ze ontvangen, maar wie het zijn en wat hun interesses of intenties zijn is meestal onbekend.
Het is met BlueConic mogelijk om op basis van individuele profielen de hele online ervaring realtime te personaliseren. Die data is ook te gebruiken in andere systemen. Dit levert bijvoorbeeld een situatie op waarbij mensen online real time herkend worden en zo de juiste content op de website/-shop te zien krijgen, gepersonaliseerde emails ontvangen en zelfs op Facebook de juiste berichten te zien krijgen. Dat gaat veel verder dan traditionele marketing automation.
Met online personalisatie is het o.a het volgende mogelijk:
– Online herkennen van klant / niet klant en de daarbij horende relevantere communicatie
– Verbeteren van conversie
– Verbeteren van online servicegraad en ontlasten van klantcontact afdeling
– NPS score verhogen
– Interesses vastleggen van digitale bezoekers en daarop acteren
– Besparing op marketingbudget
– Data koppelen aan o.a. CRM, email marketing, online advertising, winkelsysteem, Google Analytics, Facebook advertising, recruiting systeem, etc.
Tom Tenniglo legt uit: “Door ons het afgelopen jaar te specialiseren in dit vakgebied, brengen we online communicatie en marketing voor onze klanten echt veel verder. Real time herkennen en segmenteren van bezoekers én daar actie op ondernemen is absoluut de toekomst. Het is simpelweg veel relevanter voor ontvangers en dat levert resultaat op. Bovendien fungeert BlueConic als een onafhankelijke customer data hub, waardoor bestaande ICT omgevingen, CMS-en of websites niet aangepast hoeven te worden. We kunnen direct van start.“
Gladior werkt momenteel met een groep klanten uit B2B en B2C markten aan online personalisatie. Bart Ensink, lead BlueConic bij Gladior: “Een relevante boodschap aan de juiste bezoeker tonen heeft duidelijk resultaat. Ongevraagde communicatie is uit de gratie en er wordt een bepaald serviceniveau verwacht. Bij B2B organisaties zien we ook dat concreet inzicht in webgedrag in de interne organisatie veel los maakt.”
“Met Gladior voegen we een sterke en professionele partner toe aan ons eco-systeem dat onze producten in de markt zet.” zegt Willem Rossieau, CEO van GX Software. “We zijn blij dat de professionals van Gladior hun klanten gaan helpen meer uit online marketing te halen met behulp van BlueConic. We hebben veel vertrouwen in dit nieuwe partnership.”
———————
Over Gladior:
Met 18 jaar ervaring is Gladior specialist in “result driven” online marketing. Hiervoor werken we met een vaste methodiek van analyse, strategie, uitvoering, monitoring en rapportage. Daarnaast zijn we Google Premier Partner en beschikken we over certificeringen in Analytics, Bing en BlueConic. Ons klantportfolio is minstens zo gevarieerd: van MKB tot multinationals, verspreid over de B2C en B2B markt.
Waar het online marketing landschap groeit, innoveert Gladior mee. Nieuwe technologieën van gisteren zijn vandaag alweer achterhaald. Veel bedrijven hebben vaak niet de capaciteit om al deze ontwikkelingen op de voet te volgen en toe te passen. Hier onderscheidt onze adviesrol zich: bij welke trends moet je je aansluiten? En wat zijn ongefundeerde hypes die snel hun waarde verliezen? Naast de praktische uitvoer denken we dus ook op strategisch niveau mee over de online groei en profilering van organisaties.
Gladior | online marketing – 053 850 70 90 – info@gladior.com – Boddenkampsingel 87, 7514AP, Enschede – www.gladior.com
———————
Over GX Software:
GX Software helpt organisaties hun digitale kanalen persoonlijk te maken. Zij geloven in de combinatie van software en services om de beste persoonlijke digitale ervaringen te creëren. GX Software maakt daarvoor gebruik van het cms XperienCentral, het customer-data-platform BlueConic en de formulierenmodule InteractiveForms. Deze producten stellen medewerkers en partners in staat om de behoeftes van klanten perfect vast te stellen, daar de juiste oplossingen bij te kiezen en projecten succesvol af te ronden. Dat heeft dan weer ultieme digitale klantcommunicatie, hogere loyaliteit en meer omzet tot gevolg. Veel vooraanstaande Nederlandse bedrijven – waaronder – plukken daar al jaren de vruchten van. > Make digital personal.
GX Software, 024 – 388 82 61 – info@gxsoftware.com – Wijchenseweg 111, 6538 SW, Nijmegen
BlueConic is door Gartner in het Magic Quadrant 2017 is geplaatst. Forrester plaatst BlueConic in het rijtje ‘Digital Intelligence Technology Providers you should care about’. Meer informatie op www.blueconic.com