Ultimum is komend seizoen shirtsponsor van Almere City FC. De naam van deze toonaangevende leverancier van ICT-diensten staat in de nieuwe voetbaljaargang op de achterkant van de wedstrijdtenues van zowel het eerste elftal als Jong Almere City FC. ,,Wij zijn bijzonder verheugd met deze samenwerking. Wij zien in Almere City FC een jonge, kwalitatieve en ambitieuze organisatie met bereik. Shirtsponsoring is voor ons een logische stap in het verder versterken van onze naamsbekendheid”, vertelt Rodrigo Soto Escamilla, oprichter en algemeen directeur van Ultimum.
Het Almeerse ICT-bedrijf Ultimum gaat Almere City FC in het nieuwe seizoen niet alleen toejuichen langs de zijlijn. “ICT is onze passie, maar we houden ook van voetbal, dus we doen dit jaar wat extra’s!”
De Almeerders krijgen er een nieuwe sponsor bij uit Almere zelf: Ultimum wordt vanaf het nieuwe seizoen shirtsponsor van de voetbalclub. Het ICT-bedrijf wordt daarmee een van de drie grootste sponsoren.
Vermenigvuldigen van succes!
Rodrigo Soto Escamilla, eigenaar van Ultimum, is trots dat de naam van zijn bedrijf straks op de shirts van de spelers staat. “We hebben afgelopen vrijdag getekend en het voelt heel goed dat we ons verbinden aan Almere City FC,” zegt hij. “Wij geloven in het vermenigvuldigen van succes. Na het meest succesvolle seizoen voor de Almeerders tot nu toe hopen we dat ze in 2017/2018 nog hoger eindigen in de reguliere competitie of zelfs promoveren naar de Eredivisie. Daar gaan we voor.”
Algemeen directeur van Almere City FC John Bes is blij met de samenwerking met Ultimum. “Als club groeien we nadrukkelijk in prestaties, businessclub, toeschouwers en betekenis voor de stad. Dit traject doorlopen we graag samen met kwalitatieve partners. Een hoog innovatief bedrijf als Ultimum past erg goed bij onze ambities. Wij vinden het geweldig dat Ultimum gelooft in wat wij geloven en zich committeert aan onze club.”
Teruggeven aan Almere!
Voor Soto is het overigens meer dan alleen clubliefde. “Ultimum bestaat dit jaar twintig jaar. We willen graag iets teruggeven aan Almere, de stad waar we groot zijn geworden. Met ons sponsorship kunnen er weer mooie dingen worden gedaan bij Almere City FC.”
Tegelijkertijd is het bedrijf altijd op zoek naar nieuwe ICT-specialisten. “Iedereen weet: de ICT-sector groeit als kool,” legt de Ultimum-directeur uit. “Dan helpt het als je met je bedrijfsnaam op het shirt staat van voetballers die, net als ICT’ers, doorzetters zijn die weten wat ze doen.”
Soto hoopt dat er tussen de duizenden fans in het Yanmar Stadion er ook een aantal bijzitten die bij zijn bedrijf willen komen werken. “Wie een baan zoekt of een overstap overweegt, moet maar eens een kijkje nemen op Ultimum.nl.”
Op de foto van links naar rechts: Wouter Griekspoor (Almere City FC), Christian Wiedeman (Almere City FC), Rodrigo Soto Escamilla (Ultimum), Gerard Albers (Ultimum) en John Bes (Almere City). Foto: Redactie Almere City FC.