Brocade vernieuwt binnenkort zijn Alliance Partner programma. Een reden daarover is onder andere dat het overgenomen Foundry meer channelcentrisch moet worden.
Dit zegt Barbara Spicek, vice president global channel sales van Brocade, in een gesprek met CRN/channelweb.nl op EMC World 2009, dat dit jaar in Orlando plaatsvindt. Brocade werkt nauw samen met EMC, op het gebied van san-oplossingen en fibre channel over ethernet (fcoe) oplossingen.
Er komen vier partnerniveaus binnen het Alliance Partner programma. Dat gaat om Distributor, Elite, Premier en Select Partner. In het nieuwe partnerprogramma is het programma van Foundry geïntegreerd, maar dan nog veel meer channelvriendelijker. Volgens Spicek kocht Foundry vroeger meer direct dan indirect. Nu moet de verkoop van ip-netwerkoplossingen van Foundry vooral indirect worden en daarvoor krijgen partners trainingen, en opleidingen voor certificatie. Die worden gesteund met marketing development fondsen (mdf’s)en sommige trainingen zijn zelfs gratis, aldus Spicek. "We laten onze resellers certificeren tegen zo laag mogelijke kosten. De bedoeling is dat klanten alleen via resellers Foundry oplossingen kopen. We zijn daardoor een alternatief voor Cisco. We werken dan geheel indirect met een beperkt aantal partners. Daardoor kunnen resellers goede zaken doen en producten verkopen die niet overgedistribueerd zijn."
Spicek gaf al eerder in een interview met de Amerikaanse CRN aan dat ze systeem integratoren en resellers aanspreekt om zaken te doen met Brocade/Foundry.