Ict-bedrijf Siemens is volgens deelnemers aan grootschalige onderzoek van Computable de beste dienstverlener op het gebied van mobility. De onderneming scoort gemiddeld een 7,2 en laat daarmee zijn concurrenten KPN/Getronics en Fujitsu Services achter zich.
Die dienstverleners bleven steken op respectievelijk een 6,8 en een 6,7 als rapportcijfer. Vooral voor de kwaliteit van de dienstverlening en de manier van communiceren met de klant ontvangt Siemens een hogere waardering dan de anderen.
Nummer drie uit de rapportcijferlijst, Fujitsu Services, laat vooral op het onderdeel 'Nakomen van de tijdsplanning' punten liggen en ontvangt daarvoor een magere 6,0.
ICT Services Guide 2009
Het jaarlijkse onderzoek maakt deel uit van de ICT Services Guide 2009. In opdracht van Computable voerde TNS Nipo het onderzoek in februari en maart uit onder 1913 ict-managers en ambitieuze ict-professionals.
In de gids worden onder andere per topic rapportcijfers gegeven voor dienstverleners die actief zijn in dat ict-deelgebied. Respondenten konden per topic alleen de bedrijven waarderen waarmee ze daadwerkelijk ervaring hadden opgedaan. Ook werden de respondenten algemenere vragen en stellingen voorgelegd.
In verband met representativiteit worden in de cijferlijst alleen dienstverleners getoond die van voldoende respondenten een rapportcijfer ontvingen. Andere bedrijven kunnen gemiddeld hoger scoren, maar werden door te weinig respondenten genoemd.