Nedis Group en Onetrail zijn vanaf 1 september 2011 een samenwerking aangegaan voor het Europese ebusiness programma van Nedis. In deze samenwerking staat het integreren van de systemen van Nedis met haar Europese klanten centraal waardoor klanten van Nedis eenvoudiger over real-time productinformatie kunnen beschikken en ook het orderproces volledig geautomatiseerd kan verlopen.
Henk Beukers, e-commerce manager Europe Nedis zegt: ‘Nedis heeft vele partners die elektronisch willen communiceren voor een aantal type elektronische berichten zoals datafeeds (status, prijs, voorraad, classificatie, etc.), orders, orderstatus, orderwijziging, pakbonnen, Track and Trace van dropshipments, facturen en real time prijs en voorraad check uit uiteenlopende "standaarden" gebruiken. Voor Nedis is het onmogelijk om op deze manier alle 55.000 resellers wereldwijd te ondersteunen binnen het Nedis-Connect programma dat de laatste maanden verder is ontwikkeld. Via Onetrail hebben we een eenduidige manier om met onze partners te communiceren en te integreren zonder duizenden klantspecifieke settings en formaten te managen. Daarnaast biedt Onetrail onze dealers ook de optie om aanvullende CNET rich content te verkrijgen om volledig gestandaardiseerd te communiceren met vele toeleveranciers uit de branche over honderden merken en honderdduizenden producten.’
Tim Bom, sales & account Manager Benelux vervolgt: ‘Veel van onze klanten vroegen al langer om een goede integratie met Nedis en we zijn dan ook blij met de samenwerking met Nedis Group. Doordat alle Europese Nedis landenorganisaties zijn aangesloten biedt de nieuwe integratie bovendien een perfecte oplossing voor alle internationaal opererende klanten van Nedis.’