Effectief intern communiceren in het huidige tijdperk waarin medewerkers worden overspoeld met informatie, is een uitdaging. Hoe zorg je dat collega’s jouw bericht zien tussen al die mails van buitenaf? En hoe ga je om met nieuwe, sociale media zoals Twitter?
De snelle veranderingen in dit ‘informatie overload’- tijdperk vragen om een regelmatige evaluatie van de interne communicatie door bedrijven. Om ze daarbij te helpen heeft Netpresenter, o.a. bouwer van het AMBER Alert systeem, vijf gouden tips opgesteld voor een gezonde interne communicatie. Deze zijn te vinden op: http://www.verbeterjeinternecommunicatie.nl/
"Een goede interne communicatie is van groot belang. Want een goed geïnformeerde medewerker, zal zich meer betrokken voelen bij het bedrijf, en gemotiveerder zijn om hard te werken en om te blijven," zegt Frank Hoen, directeur Netpresenter en oprichter AMBER Alert.
"Toch is het niet eenvoudig om in deze tijd effectief intern te communiceren. Een interne e-mail die direct gedelete wordt, een e-mailnieuwsbrief die rechtstreeks in de prullenbak belandt en een goed ingericht intranet dat amper bezocht wordt – allemaal resultaten van een veranderende tijdgeest. Een tijdgeest waarin niet alleen informatiemoeheid, maar ook sociale media (Twitter, Hyves, Facebook) en het veranderde gebruik van de mobiele telefoon een grote rol spelen. Dat alles vraagt om een andere aanpak van de interne communicatie. De zomer is een uitgelezen tijd voor organisaties om hun huidige interne communicatie eens onder de loep te nemen en de nodige aanpassingen te maken. Daarom hebben we http://www.verbeterjeinternecommunicatie.nl/ gelanceerd met vijf ‘gouden tips’ voor bedrijven die hun interne communicatie een gezondheidscheck willen geven. Zo houden organisaties hun communicatie eigentijds en effectief", besluit Hoen.