VMware, leverancier van virtualisatie-oplossingen, introduceert het een Volume Purchasing Program (VPP).
VMware VPP is volgens de leverancier ontworpen om klanten wereldwijd consistente volumekorting te bieden op softwarelicenties door een eenvoudig, tier-gebaseerd puntensysteem. ´Dit programma draagt bij aan het nut om in grote hoeveelheden softwarelicentie in te kopen en biedt aanzienlijke kostenbesparingen op oplossingen en betere budgetvoorspelbaarheid bij toekomstige aankopen. VPP wordt aangeboden aan klanten via erkende partners´, aldus de leverancier.
Met VPP kunnen klanten zich inschrijven voor een VPP-lidmaatschap en punten verdienen op VMware-producten en -diensten. De punten worden bijgeschreven op het klantenaccount. Het puntensysteem is gebaseerd op vier tiers, waarbij op elke tier aanvullende kortingen te behalen zijn die automatisch per nieuwe aankoop worden bijgeschreven (afhankelijk van de tier van de klant). Klanten kunnen over een periode van twee jaar punten verzamelen en hebben toegang tot een online portal om inzicht te krijgen in het aantal behaalde punten en kortingsniveau. Voor gekwalificeerde aankopen biedt VMware VPP-klanten kortingen variërend van vier procent tot twaalf procent op lokaal vermelde MSRP-prijzen.