Nederlandse consumenten kunnen eerder beschikken over Nokia’s nieuwste toestellen als ze online direct van Nokia kopen dan van de gewone retailer. Bovendien geeft Nokia toe dat de eindklant meer keuze in accessoires en design krijgt online en direct van de fabrikant dan via het traditionele “offline” retailkanaal.
De Nokia Online Shop verkoopt nu alle Nokia producten die bestemd zijn voor de Nederlandse markt. Nieuwe toestellen zullen eerder beschikbaar zijn via deze online winkel dan via de traditionele offline retailkanalen. Daarnaast biedt de online winkel telefoons en accessoires in kleurvarianten die in de gewone winkel niet verkrijgbaar zijn.
Emile Baak, tot 1 september dit jaar algemeen directeur van Nokia Benelux, legt uit dat de eindklant hierom gevraagd heeft. "Met deze dienst speelt Nokia in op de behoefte van klanten om direct producten van Nokia te kunnen kopen. De Nokia Online Shop Nederland is 24 uur per dag en 7 dagen per week geopend."
De Nokia Online Shop wordt volledig door Nokia beheerd en is naar eigen zeggen het eerste online directe verkoopkanaal binnen de mobiele telefonie in Nederland. Nederland volgt hierin het voorbeeld van acht andere Europese landen, waaronder de UK, Duitsland en Frankrijk.
De voordelen van online direct van de leverancier, aldus Nokia, is dat het aanbod dagelijks wordt aangepast en dus altijd up-to-date is. Speciale aanbiedingen en kortingsacties zijn direct te vinden op de site. De consument kan het Nokia-toestel of de accessoire online bestellen. Het wordt bezorgd op het factuuradres via de bezorgoptie waar de koper de voorkeur aan geeft. "Uiteraard voldoet de Nokia Online Shop aan de strengste veiligheidsnormen zodat transacties veilig plaatsvinden", aldus de mobiele telefoonmaker.