Unit 4 Agresso wil zijn merken Agresso en CODA herpositioneren op de internationale markt. De ERP-leverancier noemt zijn nieuwe marktstrategie ‘businesses living in change’, en kort dit af tot BLINC. Hij draait om het oplossen van de twee grootste frustraties van bedrijven: de kosten en snelheid van veranderingen.
Ton Dobbe, vice president voor Product Marketing bij Unit 4 Agresso, zegt dat de go-to-market-benadering van zijn werkgever fundamenteel anders is dan die van concurrenten. "Wij segmenteren niet naar verticale markt maar naar kenmerken van een organisatie. We richten ons op iedere organisatie die gedreven wordt door dynamische veranderingen. Denk hierbij aan reorganisaties, fusies en overnames, compliance, nieuwe wet- en regelgeving of de verwachtingen van nieuwe stakeholders. Zulke veranderingen en eisen vragen om continue aanpassingen en integratie van verschillende elementen van een bedrijfssysteem."
Oplossingen van traditionele ERP-aanbieders vragen volgens Dobbe om constante kostbare en tijdrovende aanpassingen in de software om dit veranderingen te ondersteunen. "In tegenstelling tot traditionele ERP is Agresso Business World gebaseerd op een ‘levende architectuur’ (VITA). Deze koppelt op een slimme manier data, bedrijfsprocessen, rapportages en analyses aan elkaar. Wanneer op het ene gebied een verandering plaatsvindt, wordt deze automatisch ergens anders gerepliceerd en hoeft niet opnieuw gecontroleerd te worden. Dit bespaart tijd, geld en het ongemak dat gepaard gaat met elke verandering, zonder terug te hoeven vallen op dure, externe consultants."
Dynamische organisaties die kiezen voor een applicatiestrategie rondom best-of-class line-of-businessoftware ervaren de meeste frustraties in de integratie van alle software, zegt Dobbe. "Organisaties lijden steeds vaker onder grote kosten- en tijdsdruk. Dit komt door de vele en voortdurende integratie-efforts die nodig zijn om oude en nieuwe applicaties te laten samenwerken. Hier onderscheiden de oplossingen van CODA zich."
"We geloven dat we met de post-implementatie agility van Agresso en de interoperabiliteit van CODA ons marktbereik kunnen uitbreiden, evenals onze positie als de wereldwijde voorkeurs-softwareleverancier van zakelijke software voor de Businesses Living in Change", sluit Dobbe af.