Dell introduceert nieuwe ProManaged Services. Het zijn modulaire en managed services voor grote ondernemingen, kleine en middelgrote bedrijven, de publieke sector en de channel. De nieuwe ProManaged Services van Dell bieden klanten de mogelijkheid om gebruik te maken van cloud-toepassingen om het IT-beheer te vereenvoudigen en de IT-kosten te reduceren.
De Dell ProManaged Services voegen cloud-gebaseerde IT-diensten toe aan het bestaande aanbod van adviesdiensten en managed services van Dell. De Dell diensten zijn onderverdeeld in drie gebieden:
· Dell ProManaged Services – Deze geoptimaliseerde cloud-diensten stroomlijnen de basistaken op het gebied van IT-beheer en processen die verband houden met technologische levenscycli. Dit biedt IT-organisaties de mogelijkheid om hun kosten te reduceren en hun IT-processen te vereenvoudigen.
· Dell ProConsult Services – Deze doelgerichte IT-adviesdiensten maken gebruik van technologie om een snelle return on investment mogelijk te maken. De Dell ProConsult Services helpen bedrijven om hun IT-omgeving te vereenvoudigen en de IT-efficiëntie te vergroten.
· Dell ProSupport Services – Het innovatieve, volledig aanpasbare ondersteuningsmodel van Dell stelt IT-organisaties in staat om voor elke gebruiker en elk IT-toestel het juiste ondersteuningsmodel te selecteren.
Van onderhoud naar een strategische impuls voor de onderneming
CIO’s worden momenteel geconfronteerd met de uitdaging om de kosten en complexiteit te reduceren en tegelijkertijd kostbare legacy-systemen en processen in de lucht te houden. De ProManaged Services van Dell bieden CIO’s de mogelijkheid om gebruik te maken van Software as a Service (SaaS) als oplossing voor belangrijke problemen op de gebieden van de remote bewaking van infrastructuren, over verschillende locaties verspreide hardware, bedrijfscontinuïteit en compliance. Dankzij deze SaaS-diensten hebben CIO’s minder vast personeel nodig om de eigendomskosten voor hun IT-infrastructuren en de complexiteit van hun operationele IT-activiteiten te reduceren.
Het nieuwe cloud-geoptimaliseerde SaaS-platform van Dell stelt klanten in staat om gebruik te maken van configureerbare, flexibele mogelijkheden die met minimale aanloopkosten gepaard gaan. Op deze manier kunnen klanten en kanaalpartners op snelle wijze precies die toepassingen en managed services implementeren die ze nodig hebben om de business op superieure wijze van IT-ondersteuning te voorzien. Deze beveiligde diensten automatiseren veel voorkomende systeembeheertaken, bieden remote bewaking en ondersteuning voor de bedrijfscontinuïteit om de kosten en complexiteit van het beheer van IT-infrastructuren te reduceren. De diensten zijn specifiek ontwikkeld als antwoord op de groeiende uitdagingen van IT-organisaties op het gebied van mobiliteit, over meerdere locaties verspreide organisaties, beveiliging, naleving van de wet- en regelgeving en de voorbereiding op mogelijke calamiteiten.
Dell levert een breed aanbod van nieuwe Dell ProManaged Services voor drie belangrijke onderdelen van het beheer van IT-infrastructuren:
· Distributed Device Management – Klanten worden momenteel geconfronteerd met de uitdaging om op betaalbare en efficiënte wijze mobiele rekenomgevingen te beheren. De SaaS-toepassingen van Dell helpen klanten om de meest tijdrovende en arbeidsintensieve taken te stroomlijnen, waar de PS’s zich ook bevinden, zonder de noodzaak van een speciaal VPN. Klanten kunnen daarnaast additionele managed services van Dell afnemen, zoals proactief remote beheer door Dell, een helpdesk die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is, of de tussenkomst van een technicus van Dell op locatie. Toepassingen en diensten op dit gebied zijn onder meer:
o Asset Management
o Patch Management
o Software Distribution
o Anti-Malware & Virus Management
o Laptop Data Encryption
o Online-Backup & Restore
o Software Inventory & Usage Management
· Remote Infrastructure Monitoring – Deze dienst is speciaal ontwikkeld voor klanten die kritische IT-systemen willen beheren die over meerdere locaties zijn verspreid, zoals servers, toepassingen en opslag- en netwerkvoorzieningen binnen filialen. Dit dienstenaanbod omvat onder meer het in kaart brengen van heterogene hardwareactiva, foutbewaking, prestatiebewaking en remote toegang voor herstelwerkzaamheden. Toepassingen en diensten op dit gebied zijn onder meer:
o Remote Infrastructure Monitoring
o Patch Management
o Vulnerability Scanning and Reporting
· Continuity and Compliance Management – Deze diensten zorgen voor een verbetering van de bedrijfscontinuïteit, disaster recovery en de naleving van de wet- en regelgeving. Voor dit doel wordt gebruik gemaakt van een wereldwijd netwerk van datacenters om de crisiscommunicatie te verbeteren, het e-mailverkeer tegen uitval te beschermen en berichten voor de lange termijn te archiveren. Toepassingen en diensten zijn onder meer:
o Email Continuity
o Email Archive
o Email Security
o Emergency Notification
o Incident Collaboration
De diensten zullen beschikbaar zijn in diverse landen in de EMEA-regio, inclusief Nederland. Aanvankelijk zullen de diensten alleen in de Engelse taal worden aangeboden. De uitrol van gelokaliseerde diensten staat voor later dit jaar gepland.
Bedrijven in de EMEA-regio profiteren van de modulaire diensten van Dell
Bedrijven zoals Centrica, een vooraanstaand geïntegreerd energiebedrijf in de UK, profiteren reeds van de voordelen van vereenvoudigd remote hardwarebeheer. Het bedrijf, verantwoordelijk voor een reeks van grote energiemerken, heeft een beroep op Dell gedaan voor het beheer van zijn mobiele werknemersbestand, in het bijzonder de inventory van hardware- en softwareactiva, het beveiligingsbeheer en de bewaking van het gebruik van IT-bronnen.
Nieuwe kansen voor het Dell Partner Direct-kanaal
Dell zal deze diensten eveneens beschikbaar stellen aan kanaalpartners door zijn Managed Services Certified Practice Area uit te breiden naar het Partner Direct-kanaal in de EMEA-regio. Dit programma, dat aanvankelijk alleen in het Engels wordt aangeboden, biedt partners toegang tot de technologische monitoring- en beheerplatforms van Dell. Het bevat ook alle training die partners nodig hebben om hun eigen managed services-praktijk op te bouwen. In de Verenigde Staten nemen reeds 200 partners op succesvolle wijze deel aan dit programma.
Naast haar certificatieaanbod biedt Dell de bredere gemeenschap van geregistreerde partners de mogelijkheid om het volledige aanbod van Dell ProManaged-diensten te verkopen door deel te nemen aan training en om de nodige overeenkomsten te sluiten om de status van verkoopvertegenwoordiger voor Dell te verwerven. Meer informatie over deze programma’s zal worden gecommuniceerd via de Partner Direct-website van Dell.