In de strijd om meer klanten en omzet, is het de grootste uitdaging om unieke toegevoegde waarde te leveren. Daarvoor heeft iedereen de bekende P’s ter beschikking, die vaak al erg creatief worden benut. In plaats van als reseller alleen het wiel uit te vinden, liggen er ook kansen om samen met een fabrikant ‘Unique Selling Points’ te creëren. Bijvoorbeeld door geheugens te verrijken met content.
Iedereen kent de voorbeelden van usb-sticks en Flash-geheugens met daarop afgedrukt een bedrijfslogo of contactgegevens. Een interessanter en innovatiever alternatief is deze geheugens te voorzien van waardevolle content voor bepaalde doelgroepen. Bijvoorbeeld sd-kaarten voor fotocamera’s voorzien van een workshop digitale fotografie, een bewerkingsprogramma, of gratis stock foto’s.
Wanneer je daar als reseller verder over nadenkt, ontstaan er legio usp-kansen. Als de geheugens voor telefoons bestemd zijn, kun je er ook games, muziek en/of videoclips opzetten. Afhankelijk van de rechten kan die content tijdelijk te gebruiken (try & buy), of ‘open source’ zijn. Andere voorbeelden zijn meer commercieel getinte content zoals een presentatie, producttraining of elektronische magazines/nieuwsbrieven/whitepapers.
Het verrijken van Flash-geheugens met content is een nieuwe manier om producten op specifieke doelgroepen of klanten af te stemmen en zo meerwaarde te bieden. Het is een namelijk ideaal product om samen met je leverancier te ‘personaliseren’. Bedenk daarom bij de planning voor 2008 hoe je als reseller met content een gewilde usp kunt creëren. Wij helpen natuurlijk graag mee bij de realisatie ervan.
Erik Vink
Business Development Manager Nederland bij Kingston Technology