Inès van Gennip (29) heeft als kersverse Marketing Manager Samsung Mobile een missie. Haar ambitie is om de toppositie van Samsung verder uit te bouwen door zoveel mogelijk mobiele telefoons te introduceren die inspelen op de persoonlijke behoeften van de mobiele beller.
In haar nieuwe functie is Van Gennip eindverantwoordelijk voor de marketing van mobiele telefoons in Nederland . “Ik heb een missie om de huidige nummer één-positie van Samsung Telecom in het premium segment te verstevigen. Het optimaal benutten van nieuwe marketing en technologische ontwikkelingen spelen een cruciale rol. Goede communicatie en resultaatgericht werken zijn heel belangrijk.” Van Gennips nieuwe functie omvat onder andere product management, below-the-line- en above-the-line-activiteiten, budgetbeheer en contentontwikkeling.
In haar vorige functie bij Samsung als Junior Product Manager Telecom begeleidde ze introducties en ontwikkelde point of sales-materiaal. Als Trade Manager zette ze onder andere partnerships op en was verantwoordelijk voor heel wat sales-gerelateeerde activiteiten. Na haar start in de telecomwereld bij Samsung werkte ze voor Philips Lighting als Program Manager. Nu, na de korte uitstap is Inès terug in het warme nest van Samsung Electronics Benelux met de eindverantwoordelijkheid over alle marketingactiviteiten wat betreft Samsung Mobile. Van Gennip studeerde internationale bedrijfskunde aan de Universiteit van Maastricht.