De filialen van elektronicaketen Raf in Amsterdam en Hilversum zijn gesloten, in afwachting van de uitkomst van gesprekken met de bank die de geldkraan heeft dichtgedraaid, aldus Tweakers en de website van Raf.
De website van Raf meldt: ‘Wegens een interne reorganisatie zijn per heden de winkels van Raf in Amsterdam en Hilversum gesloten. Raf Digital Music, de cd/dvd/blu-ray afdeling in de Rijnstraat in Amsterdam, is wel geopend. Ook de balie van de technische dienst is voor het afhalen van reparaties geopend. In de loop van volgende week zal meer duidelijkheid komen over de status van het bedrijf; daarvan zal dan op deze site mededeling worden gedaan.’
Ton Smeets, algemeen directeur van Raf, zei tegen Tweakers.net dat de bank de financiering zonder reden heeft stopgezet.
Een paar jaar geleden maakten vier van de acht Raf-vestigingen een doorstart. Onder de vlag van een nieuw vennootschap van Rafalowizc, Retail Exploitatie Nederland (REN), gingen de winkels in Amsterdam, Hilversum, Utrecht en Kampen verder als Raf Electronics. De Rabobank financierde de nieuwe vennootschap. De vestiging in Utrecht sloot eind vorig jaar zijn deuren. Bij Raf werken momenteel zo’n 75 mensen.
Ten eerste wil ik het personeel van RAF veel sterkte toewensen en succes bij het vinden van een andere baan.
Ten tweede moet ik helaas opmerken dat RAF de laatste 10 jaar niet meer waar kon maken wat zij in hun “filosofie” beloofden, zowel naar klanten als naar personeel!
Mede gedwongen door de moordende concurrentie en het feit dat je voor een bepaalde winst veel meer apparatuur moet verkopen dan vroeger koos RAF ook voor de “korte termijn” door ervaren goed betaald personeel in te ruilen voor goedkope jeugd. JAMMER.
Zelf paar jaar bij RAF gewerkt. Het probleem bij dit bedrijf was in mijn viesie de arogante houding die ze bleven volhouden, zowel tegover leveranciers als klanten. Iemand die iets “goedkoops” aanschafte werd nauwelijks op een fatsoenlijke manier te woord gestaan, daarnaast was de houdeing tegenover de leveranciers simpel; “je mag blij zijn dat wij je produkten willen verkopen”.
De kennis van de oudere werknemers is in een klap van tafel geveegd bij het eerste faillisement.
Daarna werd het net als vele andere ketens een dozenschuiverij, maar nog steeds met arrogantie helaas.
Veel sterkte voor de medewerkers!
Ik vind het heel erg ook voor mij, want ik woonde om de hoek van RAF. Ik heb daar heel veel gekocht aan apparatuur waaronder reVox studer quad kef. Het hele spul is ruim 30 jaar oud en speelt nog 100% Ik wil niks anders meer. Maar ik vind het ook erg voor het personeel, ik moet zelf zegen dat het de laatste jaren ook minder werd. Het werd te groot het was jammer dat ze pc’s gingen verkopen en tv,s ze hadden beter alleen bij het geluid kunnen blijven. Er stond daar zo mooi spul om je vingers bij af te likken.
maar let op want zulke winkels krijg je nooit meer terug heel jammer.
Een goede kennis zei altijd als ik bij RAF ben waan ik me in de Hemel. Ietwat overdreven maar toch vooral in de 70e jaren was het Rafgevoel goed . Ik heb er heel wat gekocht en ingeruild. Jammer Jammer. Maar de tijden zijn veranderd.
Altijd vriendelijk geholpen.
sterkt geewenst door Peter Laan
Helemaal mee eens, de arrogantie van vooral de directie heeft RAF de das om gedaan.en idd personeel met verstand van de apparatuur werd ingeruild voor BCC mannetjes!! Vind het toch wel prima dat ze failliet zijn hebben ze wel verdiend! Ik geniet met volle teugen!
Voor mensen en bedrijven die nog spullen (ter reparatie o.i.d.) bij RAF vestigingen hebben; de curator is Certa Legal Advocaten in Amsterdam (www.certalegaladvocaten.nl, e-mail: info@certalegaladvocaten.nl en/of naar de directe contactpersoon jasper@certalegaladvocaten.nl). Zij hebben voor teruggaves een aparte contactpersoon aangesteld en dit is zijn e-mailadres: stephan.vis@raf.nl. Hij geeft je dan op wanneer en waar je je spullen kunt ophalen. Succes!
Het viel me zojuist op dat je nog gewoon kunt online bestellen via de webshop !! Er is al zovaak discussie geweest over curatoren die webshops ‘vergeten’ en hierdoor betalingen ontvangen.. helaas weer een curator die dit vergeet…