Kaspersky, ontwikkelaar van IT-beveiligingsoplossingen, heeft zijn corporate divisie onder handen genomen en verbeterde ondersteuning geïntroduceerd voor channel partners. Deze ondersteuning omvat volgens Kaspersky een verbeterd partnerprogramma, ontworpen rond de behoeften van channel partners in Europa en de VS.
IT-beveiligingsrisico’s maken bedrijven van elke grootte onbeschermd en kwetsbaar, aldus Kaspersky Lab. Het Russische it-bedrijf liet onlangs een wereldwijd onderzoek uitvoeren onder 1300 IT-leiders. Hieruit bleek dat 48 procent van de respondenten het gevoel had dat er gedurende de afgelopen 12 maanden meer cyberaanvallen waren uitgevoerd tegen hun organisatie – waarbij 30 procent meende dat hun bedrijf opzettelijk als doelwit werd geselecteerd. Virussen, wormen, spyware en andere schadelijke programma’s voerden de ranglijst aan qua externe bedreigingen, zoals ervaren door 61 procent van de organisaties. De vraag naar hoogwaardige, voor het gehele bedrijf geldende oplossingen om netwerken, computers en mobiele apparaten te beschermen was nog nooit zo groot.
Kaspersky Lab richt zich daarom op verdere uitbreiding van zijn corporate business. .Onder deze nieuwe aanpak wordt het partnerprogramma nieuw leven ingeblazen om zo de marktkansen voor channel partners te maximaliseren. Het nieuwe programma biedt voordelen als:
• Een eigen channel team, marketingondersteuning en andere middelen om partners te helpen Kaspersky-producten te verkopen
• Online productdemonstraties
• Vraaggenererende middelen, marketingmateriaal, prijsprogramma’s en klantenacties
• Scholing en training via de Kaspersky University, een exclusief door partners te gebruiken technische support hotline en technische pre- en post-sales ondersteuning
Dit wordt ondersteund door een interne herstructurering binnen Kaspersky Lab, die corporate sales beter afstemt op de marketing. Daarnaast brengt dit het personeel van Kaspersky Lab beter in contact met de behoeften en interesses van corporate klanten en partners, aldus de Russische securityleverancier. Later dit jaar zal een verbeterde suite van Kaspersky Lab’s bekroonde corporate producten worden uitgebracht. Dit wordt vergezeld door een partnerconferentie die channel partners van de nieuwste informatie zal voorzien over Kaspersky Lab’s corporate bedrijfsstrategie.
Martijn van Lom, managing director Kaspersky Lab Benelux. ‘Kaspersky Lab doet er alles aan om bedrijven gerust te stellen als het gaat om IT-beveiliging, zodat zij hun energie volledig kunnen wijden aan hun bedrijfsactiviteiten. Om beter tegemoet te komen aan de zorgen van corporate klanten moeten we hoogwaardige ondersteuning bieden aan onze gewaardeerde channel partners – en daar gaan onze versterkte corporate divisie en het partnerprogramma voor zorgen.’