HP heeft haar Always On Support uitgebreid met een nieuw partnermodel ServiceONE. Voor traditionele channel partners is de instap vereenvoudigd, zo belooft HP.
Voor partners die naast hardware, converged infrastructure en onderhoudservices ook ‘high end’ services afnemen wordt samenwerken met HP lucratiever en flexibeler, zo belooft de leverancier. ‘Die flexibiliteit is nodig omdat veel channel partners hun business model veranderen in een ‘as a service’ model, zodat zij kunnen blijven voldoen aan de veranderende en vaak onvoorspelbare klantvraag’, zo beweert HP. HP Service ONE sluit aan bij deze trend, doordat partners snel hun technology services portfolio kunnen uitbreiden met HP services. Zij kiezen zelf of ze de HP services zelf aanbieden, dit door HP laten verzorgen ofwel deze services co-branded aanbieden.
HP Service ONE maakt onderdeel uit van HP’s Preferred Partner programma. ‘Partners willen hun omzet verhogen door innovatieve services te leveren waar de klanten om vragen, of dit nou een datacenter design is, of dagelijkse support’, aldus Diana Coso, Services Channel Director, Technology Services HP EMEA. ‘Met ServiceONE, breidt HP de business opportunities voor partners uit, door hen in staat te stellen high-value services aan te bieden en te profiteren van HP’s verkoop, techniek- en marketing middelen.’
Het HP ServiceONE programma met nieuwe beloningsstructuur, solutions en services wordt in november gestart. Meer informatie staat op www.hp.com/partners/emea/ServiceONE