Moneytrans kondigt een samenwerking aan met Onfido. Dankzij de samenwerking kan Moneytrans haar Digital Identity en Know Your Customer (KYC) processen in Nederland en België versnellen, vereenvoudigen en verenigen. Onfido’s identificatie- en biometrische gezichtstechnologie stelt Moneytrans in staat om zijn wereldwijde onboarding proces te versnellen, waardoor gebruikers in slechts een paar eenvoudige stappen aan de slag kunnen.
Moneytrans is opgericht in 2002 en heelft 10 miljoen klanten. Het bedrijf is op een missie om geldtransfers vanuit Europa te vereenvoudigen door middel van een kwaliteitsservice tegen de beste prijs. Dankzij de samenwerking met Onfido kunnen Moneytrans gebruikers zich binnen enkele minuten veilig en met weinig frictie digitaal identificeren, zodat ze sneller kunnen beginnen met internationale geldtransfers.
Financiële inclusie is de kern van zowel Moneytrans als Onfido. Beide bedrijven streven ernaar om diensten voor iedereen toegankelijk te maken. Dankzij de integratie van Onfido kunnen Moneytrans klanten zich eenvoudig aanmelden door slechts een foto van hun identiteitsbewijs (ID) te maken en een selfie te nemen op hun toestel. Onfido controleert eerst of het identiteitsbewijs echt en niet frauduleus is en koppelt het vervolgens aan het gezicht van de gebruiker. Dit garandeert dat de persoon die de identiteit voorlegt, de rechtmatige eigenaar is en fysiek aanwezig is.
Aangezien de toename van digitale diensten in de loop van de pandemie gepaard is gegaan met een toename van identiteitsfraude, kunnen Moneytrans gebruikers ook profiteren van de gespecialiseerde fraudebescherming van Onfido. Dankzij de AI-gebaseerde fraudedetectie kunnen gebruikers met een gerust hart online geld overmaken en zijn ze beschermd tegen de nieuwste identiteitsdiefstaltechnieken, zoals deep fakes, replay aanvallen en 3D-maskers.
Miguel Fernández-Rosas, COO van Moneytrans, zegt over de samenwerking het volgende: “We wilde een digitale onboarding oplossing van topklasse integreren en na rijp beraad werd duidelijk dat Onfido de beste keuze was.”
Paola Luyo, CPO bij Moneytrans, prijst de naadloze technische integratie ook aan: “Het team van Onfido begeleidde ons door het proces, waardoor het eenvoudig, snel en eenvoudig te implementeren was.”
Oliver Krebs, SVP van EMEA bij Onfido, zegt: “In een digitaal tijdperk hebben gebruikers behoefte aan een snelle, gemakkelijke en veilige toegang tot diensten. Maar dat realiseren kan een uitdaging zijn voor financiële ondernemingen die onderworpen zijn aan complexe regelgeving. Wij begrijpen die dichotomie en kijken er naar uit om samen te werken met Moneytrans en een naadloze experience te leveren bij al hun gebruikers wereldwijd.”