Specialist in datakwaliteit oplossingen Olbico introduceert de nieuwe Match Engine. Deze Match Engine software stelt bedrijven in staat om zelf de kwaliteit van data, van zowel particuliere als zakelijke klantgegevens, te verhogen en te borgen. Ook kunnen gebruikers volledig geautomatiseerd een integraal klantbeeld creëren.
De Match Engine bestaat uit vier geïntegreerde onderdelen: standaardisatie, validatie, integratie/deduplicatie en opschonen/verrijking.
Bij standaardisatie wordt een optimaal vergelijk tussen bestanden mogelijk gemaakt. Namen, adressen en telefoonnummers worden gesplitst in afzonderlijke velden. Vervolgens worden ze allemaal onderzocht op consistentie en indien nodig gecorrigeerd en geüniformeerd.
De volgende stap is het automatisch controleren of een ‘input’ record al dan niet voorkomt in de klantdatabase(s) waartegen de gebruiker matched. Dit kunnen interne klantdatabases zijn en/of het door Olbico geleverde complete en actuele handelsregister afkomstig van de Kamer van Koophandel. Bij validatie wordt gebruik gemaakt van technieken gebaseerd op fonetische schrijfwijzen en mathematische vergelijkingsalgoritmes om zo een optimaal resultaat te kunnen bewerkstelligen.
Bij de match resultaten wordt automatisch een rapportage gegenereerd waarbij gebruikers zien welke klanten bij elkaar horen en dus overeenkomstig zijn. Hierdoor is het mogelijk om de bijbehorende klantgegevens samen te voegen naar één klant om zo een eenduidig en uniek klantbeeld te genereren.
De Olbico Match Engine kan op elke willekeurige manier binnen een organisatie ingezet worden.