Dell stelt haar partners een nieuwe versie van haar PartnerDirect-portaal ter beschikking. Het nieuwe portaal is ontwikkeld op basis van feedback van kanaalpartners, en is het resultaat van een inspanning van Dell om het partners overal ter wereld makkelijker te maken om zaken te doen met Dell.
Met het nieuwe PartnerDirect-portaal biedt Dell haar partners een tijdsefficiënt platform, zodat zij zich kunnen concentreren op de verkoop van hun producten. Het nieuwe portaal biedt tal van functies, zoals vereenvoudigde en verbeterde navigatie zodat partners makkelijker verkoop-, marketing- en onderwijsmateriaal kunnen vinden. Bovendien biedt het portaal hen de mogelijkheid om de functies van hun account te beheren. Verder houdt het functionaliteit in waarmee partners de interesse van eindgebruikers in solution providers kunnen wekken en mogelijkheden om gezamenlijke marketingcampagnes te ontwikkelen met behulp van marketingbronnen van Dell.
Tot de nieuwe marketingmogelijkheden behoord onder meer Campaign Builder, een functie waarmee partners op snelle en eenvoudige wijze gezamenlijke marketingcampagnes kunnen ontwikkelen waarin hun logo is geïntegreerd. De Campaign Builder vergroot de marketingmogelijkheden van partners en helpt hen om hun omzet te verbeteren.
Het nieuwe portaal is uitgerust met een ‘Zoek een partner’-functie waarmee klanten op snelle en eenvoudige wijze partners van Dell kunnen vinden. Voor dit doel kunnen ze zoeken op nabijheid of op certificeringen.
"Omdat we voor onze kanaalpartners de rol van voorkeursleverancier willen vervullen, investeren we in tools die hen in staat stellen om op eenvoudige en efficiënte wijze deals te registreren, aankopen te doen en certificeringen te behalen. Kort gezegd maken we het eenvoudiger voor partners om zaken met ons te doen, zodat zij zich kunnen concentreren op het vergroten van hun omzet", aldus Erik Preisser, Channel Director Benelux van Dell.