Toshiba blijft 100 procent indirect zaken doen met partners en wil sterk groeien in diverse groeimarkten, waaronder het mkb. Dit zei Jeffrey Willis, general manager bij Toshiba Benelux, tegen 130 resellers en distributeurs in het Glazen Huis in Maarssen.
De partners werden tijdens de partnerbijeenkomst eerst getrakteerd op allerlei culinaire lekkernijen. Toshiba Benelux presenteerde in Maarssen de nieuwste notebooks voor de zakelijke- en consumentenmarkt. Het gaat om nieuwe modellen van de Toshiba Satellite, Qosmio, Tecra en Portégé. Willis zei tegen zijn partners zeer nauw samen te werken. Het bedrijf heeft nu in Nederland een marktaandeel van 12 procent in de markt voor notebooks. Willis wil dit aandeel verder uitbouwen, bijvoorbeeld door via resellers nieuwe klanten aan te trekken. Willis: "We blijven bij het indirect model en geven onze resellers allerlei tools om beter te verkopen en verder te groeien. Door innovatie en het toepassen van moderne designs onderscheiden we ons in de markt voor notebooks. We willen groeien in de B2C en B2B. De channel in de B2C kan zich onderscheiden door specifieke oplossingen aan zijn klanten te bieden. Bijvoorbeeld notebooks met high resolution en speciale grafische kaarten, bijvoorbeeld voor gamers. Wij helpen en ondersteunen hen. In de B2B liggen er kansen in het mkb. We proberen resellers te overtuigen een alternatief te zijn voor HP. Veel resellers doen HP, maar zijn op zoek naar een tweede notebook leverancier."