ASPIDER Solutions en Simpel Consumenten lanceren het mobile merk Simpel na ondertekening van de service overeenkomst waarbij ASPIDER de MVNE services voor haar rekening neemt.
ASPIDER Solutions B.V. (oa. Interfusion, PPM Oost, Telfort en Technofonds Flevoland participaties) bouwt hiermee haar leidende positie in Nederland als MVNE wederom verder uit. Dit voor het faciliteren van het aanbod van mobiele communicatiediensten onder de eigen merknaam door MVNO’s (Mobile Virtual Network Operators). Hierbij fungeert ASPIDER Solutions enerzijds als intermediair tussen de mobiele network operators en de MVNO’s en anderzijds als een outsourcingpartner welke operationele activiteiten verricht en systemen en processen levert welke voor een MVNO noodzakelijk zijn. ASPIDER Solutions is in staat om deze functie uit te voeren op grond van haar leveranciers contract met KPN Wholesale Mobiel. Met de lancering van Simpel is Nederland een unieke propositie rijker, aldus Jan-Willem van Doorn, CEO van ASPIDER Solutions B.V. We zijn zeer content met het kunnen servicen van Simpel als nieuwe MVNO. Een professionele partij die middels een zeer ‘simpele’ en transparante propositie een prima aanvulling is onder de Nederlandse mobiele aanbieders en zeer veel potentie heeft., aldus van Doorn. ASPIDER Solutions zal de totale provisioning, bestaande uit verkeersafwikkeling, billing- ,CRM systemen en Customer support op zich te nemen voor Simpel. Daarnaast bouwde ASPIDER Solutions de diverse systemen voor de koppelingen via haar gateway naar het mobiele netwerk van KPN. Simpel is verheugd om de samenwerking aan te gaan met ASPIDER Solutions, vertelt David van den Hoogen, algemeen directeur van Simpel. ASPIDER Solutions biedt Simpel de mogelijkheid om zich primair met de marketing en sales bezig te houden en weet dat haar bedrijfsprocessen in betrouwbare handen zijn. Bovendien is Simpel in staat om snel nieuwe proposities in de markt te zetten door de flexibele backend inrichting van ASPIDER Solutions. Simpel heeft zich ten doel gesteld om een dominante positie in de simonly markt te veroveren en zal daartoe met meerdere unieke proposities komen. Vooralsnog heeft Simpel er voor gekozen om met één duidelijke, onderscheidende en zeer concurrerende propositie te starten, aldus van den Hoogen.