Oracle introduceert een nieuwe versie van haar field service-oplossing. Oracle Field Service Release 12 biedt onderhoudsmonteurs onder andere verbeterde mobiliteits- en planningfunctionaliteit en extra mogelijkheden voor beheer van reserveonderdelen. Deze verbeteringen helpen bij kostenreductie en het verhogen van de klanttevredenheid. Daarnaast is de versie uitgebreid met de integratie van Google Maps for Enterprise. Oracle Field Service Release 12 is onderdeel van Oracle E-Business Suite.
Door Oracle Field Service uit te breiden met een Google Map API, hebben field service planners snel en eenvoudig toegang tot de routes van onderhoudsmonteurs en probleemlocaties. Ze kunnen daardoor resources en klantproblemen beter volgen en beheren. Google Map API biedt daarnaast onderhoudsmonteurs een kaart of satellietbeeld met daarop de locaties van hun opdrachten.
"De geavanceerde kaarten en interactiemogelijkheden bieden Oracle CRM-gebruikers extra functionaliteit die de bedrijfswaarde verhoogt", zegt Mike Betzer, Vice President Oracle CRM Product Strategy. "Daarnaast is de Google Maps User Interface zeer gebruiksvriendelijk. Door toevoeging van deze functionaliteit zijn service-organisaties nog beter in staat resources optimaal in te zetten en daardoor de klanttevredenheid te optimaliseren."