Datacenter colocatieprovider Datacenter.com introduceert een channel parnerprogramma dat zich richt op csp’s, msp’s, systeemintegrators en it consultants. Het programma biedt partners de mogelijkheid om de datacenter colocatiediensten van het bedrijf te bundelen met de eigen oplossingen.
‘De channelpartners die door Datacenter.com geselecteerd worden, kunnen profiteren van onze investeringen in de datacenterinfrastructuur en onze competitieve prijslevels’, vertelt Jochem Steman, ceo van Datacenter.com. ‘In eerste instantie is het channelprogramma van toepassing op ons datacenter in Amsterdam. Binnenkort zal het programma verder worden uitgebreid naar nieuwe locaties wereldwijd. Wij hebben namelijk een snelle internationale uitrol gepland van meerdere carrier-neutrale datacenters in strategische markten.’
De directeur gaat dieper in op het datacenter in de hoofdstad. ‘Het datacenter van vijfduizend vierkante meter in Amsterdam Zuidoost is streng beveiligd en uitgerust met voorzieningen zoals N+1 koeling units, 2N power, en 2N watervoorziening. Daarnaast hebben wij indirect adiabatische koelingstechnologie gebruikt om onze energiebesparingen te maximaliseren. Bovendien is het datacenter gecertificeerd en compliant met alle relevante datacentermanagementreguleringen.’
Leads, resell, integratie en gedeelde omzet
Het programma van Datacenter.com kent vier opties. Zo is er de mogelijkheid tot ‘lead/referral generation’. Hierbij kunnen partners samenwerken met de provider door referral leads te genereren en door te geven aan Datacenter.com. Hiervoor is geen substantiële datacenterkennis benodigd. Hoe meer accounts worden doorverwezen naar Datacenter.com, des te hoger het commissiepercentage die partners ontvangen.
Een referral partnership is niet-exclusief, wat betekent dat partners de mogelijkheid hebben om hun colocatie referral leads tevens aan andere partijen aan te bieden. Daarnaast zijn er geen restricties, geen limieten als het gaat om het aantal referral leads dat doorgespeeld kan worden.
Partijen kunnen ook kiezen voor een reseller partnerschap. Hierbij krijgen ze de mogelijkheid om extra omzet te generen. Het carrier- en cloud-neutrale product dat wordt geleverd is volgens Datacenter.com ingericht voor ‘gemakkelijke’ verkoop, met een ‘enterprise-level’ pPUE waarde van 1,04. Dit type partnership richt zich op it services partners en ook it distributeurs.
Als derde optie is er het solution integration partnership. Deze variant is gericht op it service providers die hun omzetstromen willen maximaliseren door Datacenter.com’s colocatieservices samen te voegen met hun eigen oplossingen.
De laatste optie is het ‘elite partnership’. Hierbij krijgen partners de mogelijkheid om op gelijke basis samen te werken met Datacenter.com en gebruik te maken van sales- en marketingondersteuning.