Barracuda heeft zijn PhishLine-productportfolio uitgebreid met een nieuwe editie die bij uitstek geschikt is voor organisaties met minder dan 1000 medewerkers. De nieuwe training is specifiek ontworpen voor distributie door resellers. PhishLine wapent organisaties tegen e-mailfraude, dataverlies en reputatieschade door medewerkers te trainen in het herkennen van geavanceerde phishing-aanvallen.
“Aanvallers gaan met phishing steeds doelgerichter en slimmer te werk. Ook hebben ze hun focus verlegd van de grootste organisaties naar kleinere doelwitten”, zegt Alain Luxembourg, territory manager Nederland bij Barracuda Networks. “Wij hebben ons PhishLine-portfolio uitgebreid met een oplossing die gebaseerd is op ons product voor grote organisaties, aangepast aan de mogelijkheden en behoeften van middelgrote organisaties.”
PhishLine helpt mensen subtiele aanwijzingen te herkennen die erop kunnen duiden dat een e-mail niet is verstuurd door de afzender die erboven staat. Dat gebeurt met een tweeledige aanpak. Om te beginnen brengt een computertraining medewerkers basiskennis bij over de nieuwste technieken die aanvallers gebruiken. Ten tweede integreert PhishLine een training in de bedrijfsprocessen, met gesimuleerde aanvallen die testen of gebruikers op de juiste manier handelen. Met een omvangrijke contentbibliotheek kunnen organisaties snel aan de slag, terwijl uitgebreide rapportages en analyses inzicht bieden in de voortgang.
Barracuda heeft een wereldwijd onderzoek laten doen naar de manier waarop bedrijven omgaan met e-mailsecurity. Daartoe werden 640 professionals ondervraagd die verantwoordelijk zijn voor e-mailsecurity. Enkele bevindingen:
- 98% van de respondenten zegt dat hun organisatie zou profiteren van extra maatregelen om de beveiliging van e-mail te verbeteren, zoals phishing-simulaties (63%), detectie van social engineering-aanvallen (62%), e-mailversleuteling (60%), data-loss preventie (59%).
- 77% van de respondenten traint zijn medewerkers. Grote organisaties (meer dan 1.000 medewerkers) bieden vaker deze trainingen dan middelgrote of kleine.
- Het gedrag van medewerkers is een grotere zorgt voor e-mailbeveiliging (83%) dan ontoereikende tools (16%). Er is echter geen consensus over welk niveau medewerker eerder in een phishing-poging trapt.
Gartner stelt: “Aanvalsmethoden worden voortdurend verder ontwikkeld om een stap voor te blijven op de beveiligingsstrategie. Het is daarom essentieel om medewerkers te trainen en bewustzijn te creëren over de beveiligingsrisico’s. Als ze kritisch kunnen nadenken kunnen ze hun kennis gebruiken in nieuwe en veranderende situaties.”(1)
Meer informatie over Barracuda PhishLine: https://www.barracuda.com/products/phishline.
PhishLine is als ‘Visionary’ gepositioneerd in Gartner’s Magic Quadrant for Security Awareness Computer-Based Training. Deze kwalificatie is gebaseerd op de complete visie en het vermogen om invulling te geven aan die visie. Het PhishLine SaaS-platform biedt aanvalssimulaties met meerdere variabelen, via e-mail, SMS-berichten, spraak en USB/mobiele media. Het biedt de mogelijkheid om de prestaties van medewerkers tijdens gesimuleerde aanvallen te analyseren.