Nortel Networks, in een poging zijn kosten te beheersen, heeft het bedrijfsonderdeel Clarify verkocht aan Amdocs, die ermee de crm-markt op wil.
De verkoop is nog niet bevestigd door een der partijen, maar naar verwachting komt de officiële verklaring een dezer dagen. Amdocs heeft volgens de krant USA Today Clarify voor een prikkie gekocht. In oktober heeft Nortel nog 2,1 miljard dollar betaald (in aandelen) voor Clarify. Volgens de berichten hoefde Amdocs slechts 300 tot 400 miljoen dollar voor hetzelfde bedrijf neer te tellen.
Oktober 1999 was Clarify, na Siebel, de grootste crm-speler op de Amerikaanse markt. Volgens analisten hebben Nortel en Clarify een slecht huwelijk gehad als gevolg van verschil in cultuur, gevolgd door verscheidene bestuurswisselingen.
Amdocs is gespecialiseerd in op maat gemaakte, geautomatiseerde afrekensystemen. Met Clarify aan boord wil het bedrijf zich richten op decustomer relationship management-markt. Amdocs is van plan standaard applicaties voor crm op de markt te brengen. Op dit moment heeft Amdocs al eigen crm-producten, maar die zijn sterk verbonden met zijn afrekensystemen. Met Clarify krijgt Amdocs toegang tot technologie voor software waarbij de klant centraal staat, marketingsoftware en verkoopsystemen.