Postbank, Telfort en Genie werken samen om in mei dit jaar op grote schaal mobiel bankieren in Nederland aan te kunnen bieden.
Postbankklanten kunnen straks via een Wap-telefoon 24 uur per dag, 7 dagen per week hun saldo opvragen, betalingen verrichten naar bank- en girorekening en effecteninformatie ontvangen.
De Postbank zorgt voor de ontwikkeling van de bancaire diensten die via de Wap-telefoon worden aangeboden. Telfort levert als telecombedrijf de benodigde netwerkinfrastructuur, kennis van mobiele datacommmunicatie, de voorgeconfigureerde telefoons en de klantenservices. Genie, de mobiele internetdivisie van British Telecom, levert het web/wap-portaal waarmee de rekeninghouder toegang krijgt tot het ‘m-bankieren’. In dit samenwerkingsverband zijn Postbank en Telfort hoofdinvesteerder.
Deze zomer stelt de Postbank van 21 mei tot en met 18 juni een gratis prepaid Wap-telefoon beschikbaar aan de eerste 500 duizend klanten die meedoen aan de actie in deze periode. De klant ontvangt een Siemens M35i, waarmee hij mobiel kan bankieren bij de Postbank, kan bellen en gebeld worden via Telfort, informatie en ‘fundiensten’ via het Genie-portaal kan ontvangen en zijn beltegoed kan opwaarderen vanaf de girorekening.