Specialist in cloudgebaseerde it-managementsoftware Kaseya breidt zijn customer-succesprogramma uit. Om de expansie in goede banen te leiden is Alex Cuevas aangesteld als chief customer officer (cco). Het programma zal bestaan uit een onboardingproces, klanttrainingen en opleidingsprogramma’s, relatiesupport en professionele diensten en tools gericht op de behoeften van klanten.
Cuevas gaat in zijn nieuwe rol een team van customer-successmanagers aansturen en hij zal een nieuw team vormen van onboardingspecialisten. Cuevas is volgens Kaseya een pionier op het gebied van customer success, en heeft zijn sporen verdiend op het gebied van het realiseren en behouden van customer-success-, clientservices- en salesteams. Net als de in juli aangestelde ceo Fred Voccola komt ook Cuevas van Yodle, waar hij werkte als vice president customer success en de clientservices-afdeling transformeerde naar een clientsuccess-afdeling. Voor hij aan de slag ging bij Yodle, vervulde Cuevas verschillende clientservices- en salesmanagementrollen bij BMC, Trellia, Nolio, CA Technologies en Indentify Software. Cueva behaalde een graad in computerwetenschappen aan Yale.
Voccola over de benoeming van Cuevas: ‘Als organisatie hebben we net een nieuwe grote investering gedaan in onze klanten, en we zullen altijd doorgaan met dit soort investeringen. Kaseya’s uitgebreide customer-successinitiatief helpt onze klanten en onze community bij het bereiken van nieuwe hoogten met Kaseya. Alex heeft een bewezen staat van dienst als het aankomt op het aandrijven van baanbrekende customer-successinitiatieven. Hij is daarom de aangewezen persoon om de verandering aan te sturen.’
Nieuwe plannen
In de komende negentig dagen zal Kaseya specifieke plannen aankondigen, waaronder:
- Een uitgebreid customer-successteam dat alle in de organisatie aanwezige middelen inzet om te voldoen aan de wensen van klanten.
- Een gestroomlijnd onboardingproces met onder andere crossfunctionele tools en middelen, geleverd door specialisten die met gespecialiseerde aandacht een snelle time-to-value voor iedere klant te kunnen waarborgen.
- Grote investeringen in nieuwe communicatiekanalen voor klanten om nieuwe niveaus van feedback te faciliteren en voor doorlopende interactie met het product, diensten en relatieteams.
- Significante nieuwe investeringen in de Kaseya Community als een forum waar Kaseya-gebruikers met elkaar en met het Kaseya-team de interactie kunnen aangaan.
- Nieuwe trainingen, opleidingen en diensten die klanten helpen alle beschikbare Kaseya-middelen in te zetten die nodig zijn om hun doelen te behalen.