VMware vCenter Log Insight is een nieuw product voor geautomatiseerd(e) log-management en -analytics voor het cloudtijdperk. Door de analytics uit te breiden naar logs helpt VMware it-organisaties realtime inzicht te krijgen in de enorme hoeveelheden logdata die worden gegenereerd door applicaties, fysieke hardware en virtuele infrastructuren. Hierdoor kan onder meer de tijd worden verkort waarin problemen worden opgelost. Daarnaast wordt de operationele efficiëntie verbeterd en IT-kosten gereduceerd.
VMware vCenter Log Insight biedt snelle time to value, geoptimaliseerd voor VMware vSphere.
Door machines gegenereerde logdata bevat waardevolle operationele en diagnostische details van de it-infrastructuur, die kan worden gebruikt voor het identificeren en oplossen van it-problemen. Vanwege het grote volume aan logdata en het dynamische karakter van datastructuren hebben it-organisaties de uitdaging logs te beheren en analyseren voor operationeel real-time inzicht.
VMware vCenter Log Insight is speciaal gebouwd voor log-analytics en biedt geautomatiseerd logbeheer via log aggregation, analytics en search, voor systeem-monitoring, probleemoplossing en root cause analysis. Het product consumeert ongestructureerde logdata van een brede reeks componenten van de it-infrastructuur, waaronder applicaties, firewalls, netwerkapparatuur, besturingssystemen, storage, virtuele machines en hosts, voor inzicht in de gehele organisatie. VMware vCenter Log Insight ondersteunt streaming data en realtime queries en bevat een just-in-time schema definition die zich aanpast aan elk dataformaat. Daarnaast levert VMware vCenter Log Insight de prestaties en schaalbaarheid die it-organisaties nodig hebben om multi-terabyte aan datasets te visualiseren en analyseren.
Organisaties die op zoek zijn naar een oplossing voor loganalyse die is geoptimaliseerd voor VMware-omgevingen kunnen gebruikmaken van VMware vCenter Log Insight, omdat het ingebouwde kennis en native ondersteuning bevat voor VMware vSphere, waaronder kant-en-klare dashboards en reports gebaseerd op best practices van VMware engineering en global support. De integratie van VMware vCenter Log Insight en VMware vCenter Operations biedt organisaties uitgebreidere mogelijkheden om zowel gestructureerde en ongestructureerde data bij elkaar te brengen en te analyseren, voor end-to-end operationeel beheer.