HP heeft vandaag aangekondigd dat Michael Mendenhall, al geruime tijd werkzaam bij de Walt Disney Company, per 1 oktober wordt benoemd tot senior vice president and chief marketing officer voor HP.
Mendenhall, 45 jaar oud, krijgt de verantwoordelijkheid over alle wereldwijde corporate marketingactiviteiten van HP, inclusief brand marketing, customer intelligence en corporate communicatie. In zijn nieuwe functie rapporteert Mendenhall rechtstreeks aan Shane Robinson, executive vice president en chief strategy & technology officer van HP.
"Michael heeft enorm veel kennis en ervaring in marketing en communicatie en combineert een sterke strategische focus met creativiteit om topresultaat te bereiken", aldus Robinson. "Ik ben erg blij dat iemand van zulke statuur HP's corporate marketing gaat leiden."
Mendenhall komt van de Walt Disney Company, waar hij de afgelopen 17 jaar heeft gewerkt. Op dit moment is hij verantwoordelijk voor alle marketing- en communicatieactiviteiten voor de Walt Disney Parks & Resorts. Daarmee is een bedrag van 10 miljard dollar gemoeid voor Noord-Amerika, Europa en Azië. Onder zijn verantwoordelijkheid vallen de wereldwijde merkreputatie, marketing strategie, planning, publiciteit, reclame, mediastrategie, nieuwe media/online, interactieve televisie, strategische partnerships en co-marketing, speciale evenementen en promotie, en daarnaast klantactiviteiten.
Mendenhall heeft een bachelor's of science graad behaald aan het Emerson College in Boston in de Verenigde Staten.