HP pakt uit met een reeks nieuwe services en oplossingen binnen de drie strategische speerpunten van het HP Business Technology Portfolio – Business Information Optimization, Business Technology Optimization en Adaptive Infrastructure. Een van die diensten is het HP Demand and Portfolio Management solution.
In juni dit jaar, presenteerde The Economist Intelligence, in opdracht van HP, een onderzoek naar de oorzaken van vertragingen en kwaliteit van technologie projecten. Wat bleek: bij bijna 50% van de bedrijven werd een kwart van de IT projecten te laat opgeleverd. Maar belangrijker, bij 57% van de bedrijven bleek slechts de helft van de IT initiatieven een positieve bijdrage te leveren aan de business outcomes.
Met de HP Demand and Portfolio Management solution, een combinatie van HP's diensten en software, kan de CIO exact bepalen wat de afzonderlijke IT-projecten het bedrijf opleveren en wat de impact is op de organisatie. Dat stelt de CIO in staat om de IT-investeringen rationeel te linken aan de juiste bedrijfsdoelstellingen en verwachtingen. Waarna de CIO IT-projecten de juiste prioriteit kan geven.
"Van alle nieuwe plannen die bedrijven initieren, berekenen zij vooraf wat het op gaat leveren, alvorens de keuze te maken of en hoeveel wordt geinvesteerd", aldus Wytze Rijkmans, Managing Director HP Software Nederland. "Wij helpen bedrijven dit ook te doen voor hun technologie projecten."
Business Information Optimization
· Business Intelligence (BI) Evolution Assessment: een onderzoek dat bijdraagt een het inzicht van klanten in hun mogelijkheden en prestaties op het gebied van BI. Organisaties kunnen aan de hand van de resultaten van het onderzoek zien waar zij staan in BI adoptiecurve van HP en daarmee hun volgende stappen bepalen.
· HP Integrated Archive Platform: hierin kunnen miljarden emailberichten, documenten en afbeeldingen opgezocht worden op één, uitbreidbaar e-Discovery platform. Dit platform is een vooruitstrevende geïntegreerde oplossing voor grootzakelijke klanten voor terughalen, beheren en compliance van elektronische gegevens. Dankzij HP's toonaangevende technologie op het gebied van opslag en servers biedt het platform ingebouwde indexering van de content en management software voor zoeken en beheer.
· Information Discovery en Policy Definition Service voor klanten die blootgesteld worden aan de complexiteit van het toepassen van eisen op het gebied van wet- en regelgeving, technologie, business en operationeel gebied naar beleid voor toegang, achterhouden, opslag en hergebruik van informatie. De dienst voorziet in een inventarisatie van de informatie, toepassingen en systemen binnen een organisatie en neemt ook steekproeven data om gebruikspatronen en informatiestromen bloot te leggen.
· Uitbreidingen op Data Protector voor Microsoft® Exchange. Voor het vergroten van de flexibiliteit voor het maken van back-ups voor email. Daardoor hebben klanten meerdere keuzemogelijkheden om te kunnen voldoen aan specifieke eisen op het gebied van punten en tijdstippen voor het opslaan en kunnen herstellen van data. De diensten die HP biedt helpen klanten tevens bij het ontwerpen, valideren en implementeren van back-up en hersteloplossingen.
Business Technology Optimization
· Demand & Portfolio Management Solution. Het verbeteren van de informatievoorziening aan belangrijke spellers in het IT-werkveld omtrent project lifecycles stelt klanten in staat om betere beslissingen te nemen en daarmee kosten te besparen en risico's te vermijden. Om de samenhang tussen IT en business doelstellingen nog verder te vergroten, heeft HP een Demand & Portfolio Management Solution ontwikkeld, die diensten van HP op het gebied van consultancy, integratie en educatie combineert met geautomatiseerde project en portfolio management software.
Deze oplossing valt onder HP's het aanbod op het gebied van Service Management en zorgt ervoor dat klanten hun productiviteit verder kunnen vergroten, het risico op falen van projecten kunnen verlagen en kunnen kapitaliseren op veranderingen.
· Nieuwe modules voor ITIL V3 en uitbreidingen op de ITSM Assesment diensten voor SAP® en ISO/IEC 20000. Deze vallen binnen het HP Service Management portfolio. Ook dat sluit aan bij wens van bedrijven om meer grip te krijgen op lifecycle van diensten en inzicht in de toegevoegde waarde die technologie het bedrijf levert.
Adaptive Infrastructure
· Nieuwe Datacenter Services. Voor bedrijven die op korte termijn willen transformeren van een traditioneel datacenter naar een flexible, ‘adaptive' datacenter, heeft HP nieuwe Data Center Services geintroduceerd. Kort-cyclische overeenkomsten, waarbij HP helpt om bestaande hardware en infrastructuur beter af te stemmen op de actuele business applicaties. Kortom, snel en goed een verhoging van de effectiviteit en prestaties. De diensten omvatten energy efficiency, beschikbaarheid van resources, planning, verplaatsen, inzetten, beveiligen en technische performance -functionaliteiten die centraal staan in een Adaptive Infrastructure.
Meer informatie over HP's Business Technology producten, diensten en oplossingen is online beschikbaar via at www.hp.com/go/acceleratebusinessoutcomes