De Online consumentenbestedingen zijn met 38 procent gestegen. Het aantal nieuwe online kopers neemt toe, het gemiddeld besteedde bedrag is met 13 procent gestegen en online-kopers hebben steeds meer vertrouwen in iDEAL. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org en Blauw Research naar winkelen via internet.
De online consumentenbestedingen door Nederlanders blijven stijgen. In de eerste zes maanden van 2007 is de markt ten opzichte van een jaar geleden met 38 procent gegroeid naar een omzet van 1,84 miljard euro. Dat blijkt uit de ‘Thuiswinkel Markt Monitor 2007-1', het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen door Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.
Volgens onderzoeker Frank Sibbel komt de toename van het aantal online kopers mede door een nieuwe groep die via het web koopt. "Er is nog steeds een forse toename van het aantal nieuwe online kopers. In de eerste helft van 2007 hebben 6,2 miljoen online kopers een online bestelling gedaan, daarvan deden ruim 800.000 kopers voor het eerst een online aankoop."