CA is begonnen gebruikers van helpdesk-producten Tivoli en Remedy over te halen niet te migreren naar Peregrine die beide bedrijven onlangs kocht.
In december betaalde Peregrine Systems 105 miljoen dollar aan IBM voor het product Service Desk van diens dochter Tivoli Systems. Een maand geleden legde het bedrijf nog eens 1,09 miljard dollar op tafel om Remedy in te palmen. De gangbare weg voor de gebruikers van Tivoli en Remedy is over te stappen naar de helpdesk-softwareproducten van Peregrine, hetgeen ongetwijfeld de bedoeling is geweest van het management van Peregrine.
Computer Associates grijpt evenwel de kans aan om zijn eigen product Unicenter Service Desk suite onder de aandacht te brengen. CA meent met dit pakket een beter alternatief te hebben voor Tivoli Service Desk suite of Remedy Action Request. CA pakt het welvarend aan en biedt de gebruikers een gratis overstap naar zijn software. Twijfelaars meent het bedrijf over de streep te trekken door ook nog eens twee dagen gratis een adviseur langs te sturen die de overstap vergemakkelijkt.