Leverancier van klantenserviceoplossingen Kana Software neemt de divisie Business Solutions van securitydienstverlener Kahuna over. Deze Kahuna-divisie vertegenwoordigde Kana al in de Benelux, waardoor de overname niet verrassend is. Kana Software nam onlangs ook al Trinicom over, wat toetreding tot de Europese markt betekende.
Door de overname gaan vijf mensen van Kahuna over naar Kana Software. Zij verhuizen vanuit het kantoor in Amersfoort naar de Trinicom-kasteellocatie in Wilp, nabij Apeldoorn. Met Kahuna Business Solutions als formeel onderdeel van de Kana-organisatie hebben klanten nu meer duidelijkheid en worden zij altijd vanuit Kana bediend. Het zorgt volgens Kana Software voor meer zekerheid, stabiliteit en een volledige dienstverlening.
Door het afstoten van Business Solutions gaat het team van Network Solutions zelfstandig verder. Bij dit bedrijf werken 35 mensen. Kahuna Network Solutions richt zicht op audits en assessments, beveiligde infrastructuurdiensten, compliance-diensten en managed security services. Dit bedrijf is gespecialiseerd in siem (security incident en event management) in het algemeen en HP ArcSight in het bijzonder.
Overname contracten en klanten
'Kahuna staat bekend als een securityclub en al veertien jaar lang draaien twee losse bv's (Business Solutions en Network Solutions, red.) naast elkaar zonder synergie', zegt Kahuna-oprichter en -partner Rhett Oudkerk Pool. 'Wij zijn blij met de overname, want het houdt waarborging van hun continuïteit in. Uiteraard levert het ook wat geld op, dat wij kunnen investeren in onze secuirty business.' Naast de vijf medewerkers neemt Kana ook alle contracten en klanten van Kahuna Business Solutions over.
Het Business Solutions-team van Kahuna heeft meer dan tien jaar ervaring in implementatie van informatiesysteembeheer en kennis- en e-mailmanagement. Het bedrijf helpt organisaties om hun informatievoorziening en -middelen op een zorgvuldige, betrouwbare en continue wijze onder controle te brengen en te houden.
Abuse-mail
Ondanks dat er geen synergie zat tussen de Kahuna-onderdelen Business Solutions en Network Solutions, zijn de divisies onlangs wel een samenwerking gestart. 'Zo is er een oplossing voor abuse-mail ontwikkeld voor internet service providers', vervolgt Oudkerk Pool. 'Hiermee kan geautomatiseerd een klacht over ongewenste mail worden gekoppeld aan de monitoring ervan. Wij zullen dan ook met onze oud-collega's blijven samenwerken als er vraag is naar een dergelijke oplossing binnen een securitytraject.'