Cisco organiseert voor een selecte groep van 200 genodigden, vooral var’s en managed service providers, de Partner Velocity. Het kennisevenement wordt tussen 7 en 9 december in Barcelona gehouden. Daar worden partners bijgespijkerd over hoe ze beter gebruik kunnen maken van marketing, sociale media en videotoepassingen om een betere en nauwere relatie met hun klanten op te bouwen.
Cisco organiseert voor de vierde keer de Cisco Partner Velocity conferentie, die dit jaar wordt gehouden in Barcelona. Gastvrouw is Luanne Tierney, vice-president worldwide partner marketing van Cisco. Er worden een aantal thema’s besproken die resellers meer bijspijkeren op het gebied van partnermarketing en grip op klanten.
Marketing is volgens Cisco aan verandering onderhevig en daarvan moeten parters op de hoogte zijn. Door de Partner Velocity conferentie hoopt Cisco dat zijn partners bij een herstel van de economie hun klanten snel, goed en constistent kunnen bedienen met het brede portfolio.
Ten eerste is er aandacht voor marketing bij de verkoop van mobiele apparatuur. Ten tweede wordt er aandacht besteed aan hoe verschillende vormen van sociale media, zoals Twitter, Facebook en LinkedIn, geïntegreerd kunnen worden in bijvoorbeeld crm-toepassingen. Cisco zet hiervoor onder zijn SocialMiner-oplossing voor in. Ten derde wordt besproken hoe resellers cloud-oplossingen en -diensten goed kunnen marketen. Ten vierde wordt er aandacht besteed aan de marketing van Cisco video-oplossingen en tot slot aan leads en hoe die het beste verzilverd en behouden kunnen worden.