Digital Survival Company (DSC) neemt de komende vijf jaar het beheer van de it-omgeving van Vidomes voor zijn rekening. De woningcorporatie uit Haaglanden wil met DSC de volgende stap zetten in digitalisering om zo de interne it én dienstverlening aan huurders te verbeteren.
Eerder werkte Vidomes (19.000 woningen) met NEH als it-beheerpartner. Na acht jaar gaat de woningcorporatie nu een samenwerking aan met DSC. Er gaan geen it-medewerkers over naar dit bedrijf uit Nieuwegein.
DSC levert managed-servicesdiensten en cloudoplossingen. Het partnership met Vidomes omvat het beheer en de doorontwikkeling van een moderne digitale werkplek voor alle Vidomes-medewerkers (zo’n 275), een geautomatiseerd cloud-native-platform op basis van Microsoft Azure, netwerkinfrastructuurdiensten, een servicedesk voor eindgebruikers, technisch applicatiebeheer én de regie op alle digitale ketens van de corporatie. Het bedrijf beweert eind vorig jaar in twee maanden tijd een lift-and-shift-transitie te hebben voltooid om zodoende aan de vernieuwing van de it-werkplekomgeving te kunnen beginnen.
Vidomes heeft nog een eigen afdeling Informatisering & Digitalisering met 8,3 fte. Dit is als volgt verdeeld: een derde is gericht op change voor de organisatie (digitaliseringsprojecten, doorontwikkelteams etc.), een derde houdt zich bezig met change voor specifieke projecten (cloudtransitie, security-optimalisaties ed.) en nog een derde houdt zicht op de run (denk aan incidenten, gebruikersondersteuning, teamontwikkeling, kleine wijzigingen).
De corporatie, met het hoofdkantoor in Delft, draait zijn primaire systeem op Tobias 365 (Dynamics 365-platform van Microsoft) van leverancier Aareon.
“DSC levert managed-servicesdiensten en cloudoplossingen. Het partnership met Vidomes omvat het beheer en de doorontwikkeling van een moderne digitale werkplek voor alle Vidomes-medewerkers (zo’n 275), een geautomatiseerd cloud-native-platform op basis van Microsoft Azure, netwerkinfrastructuurdiensten, een servicedesk voor eindgebruikers, technisch applicatiebeheer én de regie op alle digitale ketens van de corporatie. Het bedrijf beweert eind vorig jaar in twee maanden tijd een lift-and-shift-transitie te hebben voltooid om zodoende aan de vernieuwing van de it-werkplekomgeving te kunnen beginnen.”
DSC heeft Vidomes dus bij de ballen..
Die mag alleen nog zoete koek slikken en flinke betaluh.
Om u nog beter van dienst te kunnen zijn, mag u bij problemen alleen nog maar tickets maken in ons onbegrijpelijke ticket manage change itil rfc wat-is-dit-nu-weer, wat moet ik daar nu invulle – systeem 🙂