Comptia Community zet zijn activiteiten voort onder een nieuwe naam: Global Technology Industry Association (GTIA). De non-profit-ledenorganisatie wil bedrijven uit het it-kanaal en it-professionals bedienen zoals ze ook de afgelopen 42 jaar heeft gedaan.
De naamswijziging is het gevolg van de verkoop van het Comptia-merk van de Computing Technology Industry Association in combinatie met het trainings- en certificeringsbedrijf. Het afgesplitste deel gaat, zoals begin november aangekondigd, als een afzonderlijk bedrijf met winstoogmerk onder de naam CompTia opereren. De tech-investeerders Thoma Bravo en H.I.G. willen hiervan een puur commercieel bedrijf maken.
Onveranderd is de missie van de internationale branchevereniging: dienstverlening aan de it-industrie. GTIA is de enige leveranciers-onafhankelijke ledencommunity die het wereldwijde it-kanaal verbindt en vertegenwoordigt. De vereniging telt tienduizenden professionals van meer dan tweeduizend managed service providers, solution providers, techleveranciers, distributeurs en andere bedrijven. Bevordering van innovatie staat hoog in het vaandel.
‘GTIA wordt aangestuurd door de behoeften van al onze leden,‘ zegt Tracy Pound, voorzitter van de raad van bestuur. Ze benadrukt het levendige karakter van de community waar iedereen welkom is en ‘waar iedereen zijn logo bij de deur achterlaat’.
De verkoop van het merk Comptia en winstgevende bedrijfsactiviteiten heeft GTIA geen windeieren gelegd. Gevolg was een aanzienlijke opbrengst waaruit een rendement komt dat de operationele kosten voor onbepaalde tijd kan dekken. Voor de leden betekent dit dat de jaarlijkse bijdragen laag zijn te houden. Door deze subsidiestroom blijft GTIA voor iedereen betaalbaar. Dit geldt ook voor grote evenementen zoals ChannelCon. Ook regionale bijeenkomsten zoals GTIA die op 6 februari in Mechelen (België) voor de Benelux houdt, kennen daarom geen financiële drempel.