Aan de complexiteit van IT is een extra uitdaging toegevoegd: de verschillende snelheden van verandering. Terwijl technologie razendsnel evolueert, passen organisaties zich in een meer afgemeten tempo aan. “Cegeka helpt klanten het optimale pad te bepalen en het evenwicht te vinden tussen deze twee verschillende snelheden”, zegt Jan Willem Voorink, Managing Director van Cegeka Nederland.
CIO’s moeten vooruitdenken en strategisch zijn in hun keuzes voor technologie. “De kunst is het juiste te doen op het juiste moment”, zegt Voorink. “Ga te snel en iedereen raakt in verwarring, ga te langzaam en je mist de boot. Timing is alles.”
Het is aan CIO’s om de juiste technologieën te kiezen die passen bij de doelen van het bedrijf, zonder de risico’s uit het oog te verliezen. Dat is uitdagend omdat er ook veel externe factoren zijn die de adoptie van nieuwe technologie bemoeilijken. Voorink: “Denk aan de krapte op de arbeidsmarkt, nieuwe en veranderende wet- en regelgeving, de transitie naar de cloud en het risico van shadow IT. Tegelijkertijd moeten bedrijven de kosten beheersen, processen efficiënter maken en de organisatie klantvriendelijk houden. Dat maakt het belang van aanpassingsvermogen en innovatie cruciaal.”
“CIO’s moeten vooruitdenken en strategisch zijn in hun keuzes voor technologie”, vervolgt Voorink. “De kunst is het juiste te doen op het juiste moment. Wij begeleiden en helpen hen bij het aangaan van deze uitdagingen met een specifieke manier van kijken en een end-to-end portofolio.”
In Close Cooperation
Met meer dan 9.000 medewerkers en een aanwezigheid in verschillende Europese landen en de US, kan Cegeka de brug slaan tussen vroeger en nu. “We implementeren nieuwe technologie en maximaliseren de waarde van bestaande systemen”, zegt Voorink. “Daarbij kijken wij altijd naar de driehoek people, process & technology. Bedrijven kunnen bij ons terecht voor advies, projecten, managed services, staffing en outsourcing. Of het nu gaat om apps, cloud, werkplek, security, AI, of datavraagstukken.
De aanpak van Cegeka wordt in de markt hoog gewaardeerd, vertelt Voorink. “Volgens het IT sourcing-onderzoek van Whitelane Research is Cegeka nu al jarenlang een betrouwbare partner is in IT-dienstverlening. Onze klanten waarderen onze aanpak waarin respect, eerlijkheid, authenticiteit en ondernemerschap centraal staan. Het credo ‘contact before contract’ zit in het DNA van dit bedrijf.”
Verticale markten
Cegeka bepaalt volgens Voorink elke keer opnieuw welke oplossingen het beste aan sluiten bij klanten. “We werken altijd in nauwe samenspraak en samenwerking met onze klanten. Dat zijn vooral bedrijven in de financiële dienstverlening, het verzekeringswezen, de maakindustrie en de (semi)overheid. Elke markt kent specifieke behoeften en uitdagingen. In de financiële sector worstelt men met het naleven van risk- en compliance-uitdagingen, in de zorg met het terugdringen van werkdruk en steeds hogere kosten en in de maakindustrie met automatisering van operationele processen en machines. Dat vraagt niet alleen om maatwerk in cloudomgevingen en werkplekken, maar juist ook in bedrijfssystemen, Microsoft Dynamics en voor data- of AI-vraagstukken. Onze consultants denken met hen mee over technologische innovaties en helpen bij het vormgeven en implementeren hiervan.” Uiteindelijk gaat het echter niet om AI of cloud of welke technologische oplossing dan ook, vervolgt Voorink. “Het gaat ons om het oplossen van businessproblemen. Wat hebben de klanten van onze klanten nodig van die banken, (semi)overheden, of producenten. Wij kennen veel van de uitdagingen in die segmenten en leren iedere dag bij. Dankzij onze expertise kunnen we oplossingen aandragen of ontwikkelen waar onze klanten, en soms wijzelf, nog niet aan gedacht hadden. Dat is het voordeel van ‘in close cooperation’, want we kunnen alleen dicht bij onze klant staan, en hen met raad en daad bijstaan, als we de markt van onze klant door en door kennen.”