De enorme dynamiek van de markt voor softwareontwikkeling vraagt om een uniek model voor Managed Services’, zegt Job Verhagen, CEO van Intercept. ‘Wij bieden hiervoor Cloud Control, een flexibele dienst die meebeweegt met onze klanten.’
Intercept is de Azure Expert Managed Service Provider waar Independent Software Vendors (ISV’s) op vertrouwen als ze een onlineversie van hun software-oplossing willen hosten in de cloudomgeving van Microsoft. Voor de implementatie, het beheer en het monitoren van deze omgeving is een standaard, meerjarig MSP-contract volgens Verhagen echter niet passend. ‘ISV’s voegen namelijk bijna dagelijks nieuwe code en functionaliteit toe aan hun cloudoplossingen. We moeten daardoor steeds meer portals bijhouden voor Microsoft Azure en er komen continu nieuwe modules bij.’
Creatief en productief
Intercept lanceerde op 8 oktober Cloud Control, een innovatief Managed Services model waarmee de MSP alle dagelijkse activiteiten binnen Azure overneemt voor klanten. Verhagen: ‘Denk hierbij aan de implementatie, de 24×7 beschikbaarheid, het beheer, het beveiligen en het monitoren van de cloudomgeving. Ons doel is dat onze klanten geen nacht wakker liggen van hun cloud operations. Cloud Control bestaat uit een basisplatform van waaruit Intercept meerdere diensten kan lanceren. We voegen bijvoorbeeld security managed services toe of platform engineering waarmee developers maximaal creatief en productief kunnen zijn.’
“Softwareontwikkeling is een hoog intelligent vakgebied en dat heeft ook zijn weerslag in de servicedeskvragen”
Vanzelfsprekend maakt ook een service desk deel uit van Cloud Control, stelt Verhagen. ‘Softwareontwikkeling is een hoog intelligent vakgebied en dat heeft ook zijn weerslag in de servicedeskvragen. Klanten komen bij ons vanwege onze expertise en mogen verwachten dat dit helemaal verweven zit in Cloud Control.’
Dienstverlening aansluiten
De flexibiliteit van Cloud Control maakt de Managed Service uitermate toekomstbestendig, stelt Verhagen. ‘Al pratende met onze klanten realiseerden we ons dat we minstens elk jaar met onze klanten een analyse moeten uitvoeren van de veranderingen in hun platform. Ze hebben een jaar lang nieuwe code toegevoegd en allerlei nieuwe functionaliteiten geïntroduceerd in hun softwareoplossingen. We willen weten hoe onze dienstverlening daarop aan blijft sluiten.’
Door dit gesprek continu te voeren onderhoudt Intercept bijzonder hechte relaties met klanten. Verhagen: ‘De meeste MSP’s houden de boel draaiende en klanten nemen alleen contact op als er iets misgaat. Intercept optimaliseert de hele organisatie van een ISV en gaat juist in gesprek als het goed gaat. En dan praten we over hoe het nog beter kan. Terwijl Intercept waakt over de cloudomgeving, kan de ISV genieten van de nachtrust.’