Unilever en Accenture versterken hun samenwerking op het vlak van generatieve artificiële intelligentie (gen-ai). In een meerjarige programma zet Unilever Accenture’s GenWizard-platform in om ai-gedreven innovaties te versnellen. Doel is om de productiviteit bij het levensmiddelenconcern te verhogen.
Dit gen-ai-platform van Accenture, ondersteund door meer dan 350 patenten, biedt kant-en-klare tools die technologie snel en effectief integreren in Unilevers bedrijfsvoering, luidt de verwachting. Hein Schumacher, ceo van Unilever, beweert dat binnen het levensmiddelenconcern al zo’n vijfhonderd ai-toepassingen zijn geïntroduceerd die de efficiëntie van bedrijfsprocessen aanzienlijk hebben verhoogd. Het gaat dan bijvoorbeeld om gen-ai in zijn klantenservice en marketing, en geavanceerde analyse en machine learning in de toeleveringsketen en logistiek. Met de tools en expertise van Accenture wil de multinational scherper analyseren waar ai-oplossingen het hoogste rendement kunnen opleveren.
Unilever zet vol in op kunstmatige intelligentie (ai). Vorig jaar november opende het concern in Toronto het zogeheten Horizon3 Labs om het genereren van nieuwe ai-concepten, -ontwerpen en -projecten te versnellen. De Canadese stad staat bekend om zijn concentratie van ai-expertise in de academische wereld, startups en bedrijven.