IBM neemt HashiCorp over en betaalt voor deze Amerikaanse automatiseerder van de multi-cloudinfrastructuur 6,4 miljard dollar (35 dollar per aandeel in contanten). Volgens Big Blue past de aankoop in de huidige strategie met een focus op versterking in twee domeinen: hybride cloud en artificiële intelligentie.
Het in 2012 gestarte HashiCorp is een voorbeeld van een leverancier van ’automation’-software voor multi-cloud-infrastructuur met als uitgangspunt verandering van de eigen dienstverlening en producten. De productsuite richt zich op ‘infrastructure lifecycle management’ en ‘security lifecycle management’ om organisaties in staat te stellen hun hybride- en multi-cloudomgevingen te automatiseren.
‘HashiCorp heeft een bewezen staat van dienst in het in staat stellen van klanten om de complexiteit van de huidige infrastructuur en applicatiewildgroei te beheren. Door het portfolio en de expertise van IBM te combineren met de capaciteiten en het talent van HashiCorp ontstaat een uitgebreid hybride-cloudplatform ontworpen voor het ai-tijdperk’, aldus IBM-topman Arvind Krishna in een persverklaring.
In Nederland zijn onder meer ABN Amro en Booking.com klant van HashiCorp.