Bastion Hotels gaat de ‘hospitality cloud’ van Mews gebruiken voor het beheer van zijn 34 hotels. De Utrechtse hotelketen wil meer bedrijfsprocessen automatiseren en ziet in het pms (property management system) van Mews een oplossing hiervoor.
‘Het was tijd om de overstap te maken naar een cloud-native pms en alle extra voordelen te ontdekken die dit met zich meebrengt voor ons personeel en onze gasten’, stelt Dave Pieters, directeur van Bastion Hotels. ‘Ons bedrijf bevindt zich in een overgangsfase naar een meer op technologie gerichte bedrijfsvoering, waarbij we onze operationele processen willen stroomlijnen om de gastervaring te verbeteren.’
Volgens Pieters biedt het Mews Multi-Property-systeem schaalbaar hotelbeheer voor ketens en groepen. Gecentraliseerd gebruikersbeheer maakt het eenvoudig om functies en bevoegdheden in het hele bedrijf te beheren, terwijl single-sign-on ervoor zorgt dat alle werknemers zich veilig bij Mews aanmelden, of ze nu op locatie, op het hoofdkantoor of onderweg zijn. Gasten kunnen met het Mews-systeem vooraf online inchecken, waarbij ze volgens Bastion Hotel bij aankomst de ‘administratie bij de receptie kunnen overslaan’.
Maar, licht een woordvoerder desgevraagd toe, het inzetten van de technologie van Mews betekent niet dat er niemand meer persoonlijk wordt ontvangen in de hotels. ‘Sterker nog, het biedt ons juist de mogelijkheid om de ontvangst op termijn persoonlijker te maken. Simpel gezegd hoeft er dan bijvoorbeeld niet meer standaard iemand achter een desk met computer te staan. Wat nu automatisch al het gevoel van afstand kan creëren richting de gast.’ En vult hij nog aan: ‘Wij vinden het belangrijk om te weten wie er in onze hotels komen, daarnaast is identificatie ook wettelijk verplicht. Het zal dus niet zo zijn dat je geheel anoniem naar je kamer door kunt lopen.’
Softwarebedrijf Mews, met hoofdvestigingen in Amsterdam en Praag, haalde recent 110 miljoen dollar op in een nieuwe financieringsronde.