Theydo, een bedrijf dat zich bezighoudt met het verbeteren van klantprocessen, heeft een nieuwe investering van 34 miljoen dollar veiliggesteld. De Amsterdamse scale-up gebruikt het geld om de dienstverlening verder te verbeteren en het team in de Verenigde Staten uit te breiden.
Sinds de start in 2019 heeft Theydo veel klanten weten te strikken, waaronder AH, PostNL, KPN, Cisco en Ford. Ze ontwikkelden een systeem dat bedrijven helpt makkelijker te werken en klantvriendelijker te worden. De klantreis speelt daarin een belangrijke rol. Door de strategie, planning en uitvoering van deze reis in een centraal systeem te beheren, zouden organisaties er minder moeite voor hoeven doen.
In 2022 haalde de onderneming een investering van 1,7 miljoen euro op, destijds vooral bedoeld voor de werving van extra software-ontwikkelaars en wereldwijde uitrol van het platform. Afgelopen jaar sloten de Amsterdammers onder meer een partnerschap met Qualtrics, leverancier van software voor het verzamelen en analyseren van de ervaringen van klanten en medewerkers.
De nieuwe investering komt deels van bestaande investeerders en deels van nieuwe geldschieters, zoals de Vlaamse zakenman en publicist Steven van Belleghem. Bij het bedrijf werken zeventig mensen, wat aan het eind van het jaar is uitgegroeid naar honderd.