Betaalbedrijf Adyen gaat samenwerken met de Duitse b2b-betaalprovider Billie. De klanten van Adyen kunnen hun zakelijke afnemers nu ‘achteraf betalen op rekening’ aanbieden.
Het dienstenpakket van Billie omvat ook het beheren van de cashflow voor kopers en verkopers, het voorkomen van betalingsachterstanden en frauderisico’s, en het vereenvoudigen van aanmanings- en incassoprocessen. Billie’s oplossing voor achteraf betalen geldt als een alternatief voor zakelijke creditcards.
Billie’s oplossing wordt naadloos geïntegreerd in het platform van Adyen. Dit maakt online-betalingen eenvoudig voor kopers via e-commerce- en m-commerce (mobile commerce)-kanalen. ‘Voor gebruikers van Adyens platform is de technische integratie simpel en het stelt hen in staat om Billie in hun b2b-checkout aan te bieden in slechts een paar klikken,’ aldus de fintech-bedrijven.
Europese marktleider
De Berlijnse startup is gespecialiseerd in b2b-‘betaal-later’-diensten, terwijl de Europese marktleider Klarna zich op zowel consumenten als bedrijven richt. Ook Sezzle, PayPal Credit, Affirm, Afterpay, FuturePay, ViaBill en GoCardless bieden alternatieven op creditcards.
Overigens investeerde Klarna ook in Billie, hoewel het aantal deals in dit deel van de fintech-markt het afgelopen jaar sterk daalde. In de periode van lage rentestanden maakte het niet meteen bij aflevering betalen een opgang. Klarna en ook het Britse SumUp zagen hun waardering sterk dalen.