De opkomst van hybride werken stelde chocoladefabrikant Tony’s Chocolonely voor een nieuwe uitdaging. Na een grondig onderzoek van meerdere merken en systemen koos het bedrijf voor de communicatie-oplossingen van Yealink. Full service distributeur Lydis verzorgde het hele proces, van de implementatie tot de nazorg.
Plotse overstap naar hybride werken
De coronapandemie zorgde ook bij Tony’s Chocolonely voor een ingrijpende manier van werken, vertelt IT-manager Feike van der Werf. “Bij ons werkte iedereen gewoon op kantoor, totdat corona dat veranderde. Thuiswerken werd verplicht en daardoor ontstond er een directe behoefte aan videoconferenties. Wij wisten echter niet welk systeem het beste bij ons zou passen. Lydis kwam daarom als geroepen.”
Tony’s Chocolonely richtte zich tot Lydis omdat deze full service distributeur van oplossingen voor telecom, AV en security de schakel is tussen fabrikanten, resellers en eindklanten. “Lydis nam de tijd om te begrijpen wat Tony’s Chocolonely echt nodig had”, zegt Van der Werf. “De klantgerichte benadering en kennis zorgden voor een succesvolle samenwerking die voldeed aan onze wensen en behoeften.”
Proefopstelling overtuigt
Lydis presenteerde een op maat gemaakte oplossing met de gewenste functionaliteiten van Yealink. Deze leverancier biedt een brede reeks unified communication & collaboration (UCC)-oplossingen voor videoconferencing, spraakverbindingen en samenwerking. “Onze IT-specialisten kregen uitgebreid informatie over de oplossingen”, zegt Van der Werf. “Lydis heeft niet alleen geholpen bij het selecteren van de juiste apparatuur, maar heeft ook een Yealink-proefopstelling opgezet.”
Deze proef was zo succesvol dat het leidde tot aankoop van verschillende systemen. “Een van de grootste voordelen van de Yealink systemen is de gebruiksvriendelijkheid”, zegt Van der Werf. “Wanneer iemand een vergaderruimte binnenkomt, kan hij eenvoudig op een touch panel drukken om een meeting te starten. Andere collega’s kunnen moeiteloos deelnemen, of ze nu in de ruimte zijn of op afstand inbellen vanaf verschillende apparaten.”
Microsoft Teams geïntegreerd
De Yealink-oplossingen zijn overal in het pand van Tony’s Chocolonely te vinden. Dit varieert van de Yealink A10 Meetingbar voor kleinere vergaderruimtes, tot de Yealink MVC960 voor grotere zalen die zijn uitgerust voor Microsoft Teams-conferenties. Daarnaast gebruiken de medewerkers het Yealink Meetingboard. Dit is een smartboard voor interactieve samenwerking. Deze systemen zijn uitgerust met 4K-camera’s, hoogwaardige luidsprekers en diverse AI-functionaliteiten.
“Alle gebruikers zijn enthousiast over het feit dat degene die spreekt automatisch groot in beeld wordt gebracht”, zegt Van der Werf. “Het systeem werkt met Microsoft Teams, zodat de accounts, evenals video- en audiogegevens van vergaderingen, zijn opgeslagen in de beveiligde omgeving van Microsoft. Dit maakt de oplossingen zowel veilig als betrouwbaar.”
Service na levering
Dankzij de samenwerking met Lydis en Yealink heeft Tony Chocolonely nu een veelzijdige, veilige en gebruiksvriendelijke communicatieoplossing in huis om hybride werken te faciliteren. “Lydis is een allesomvattende partner als het gaat om het vormgeven van het kantoor van de toekomst”, zegt Van der Werf. “Met een aanpak die inspeelt op individuele klantbehoeften en uitgebreide support van planning tot aan de uitvoering. Zo maakte Tony’s Chocolonely een naadloze en zorgeloze transitie naar een hybride werkomgeving.”
Wil je ook een soepele overgang naar hybride werken? Neem contact op met Lydis via de mail: advies@lydis.com of telefonisch: 036 20 20 120 en ontdek wat zij voor jou kunnen betekenen. Lydis services | Lydis