CloudTalk heeft 26 miljoen euro opgehaald bij KPN Ventures en Lead Ventures als hoofdinvesteerders, met deelname van HenQ (ook Nederlands), Point Nine Capital, henQ, Presto Ventures en Orbit Capital. Dit Slowaakse bedrijf ontwikkelt technologie voor naadloze telefonische interactie met klanten en leads.
Met het verse kapitaal wil CloudTalk zijn groeiambities waarmaken en ai-gedreven oplossingen verder ontwikkelen. Ai kan helpen bij het opzetten van gesprekken en de conversatie-intelligentie vergroten. Ook leidt het tot betere spraakherkenning. Het doel is om één verenigd ecosysteem voor de communicatie van sales- en klantenservice-teams te realiseren, waarin elke klantgerichte professional productievere en betekenisvolle gesprekken kan voeren.
CloudTalk biedt al tools voor de automatisering van handmatige taken, realtime coaching, configureerbare workflows en uitgebreide analyses voor de optimalisatie van alle communicatiestromen. Daarnaast zorgen ai-gedreven gespreksopnamen en transcripties in meer dan 145 talen ervoor dat bel-strategieën, targeting en scripts doorlopend kunnen worden verbeterd. ‘Onze focus ligt op het verder ontwikkelen van onze oplossingen die de voordelen van ai benutten,’ aldus Martin Malych, CEO CloudTalk.