1uur.nu brengt met Copilot for Microsoft 365 AI vanuit de toekomst naar het nu
Copilot for Microsoft 365 belooft organisaties ongekende zakelijke kansen. Volgens Bas van Leur, directeur van 1uur.nu, plukken eindgebruikers nu al de vruchten van AI op de moderne werkplek. “Voor directies geldt daarom: niet wachten, maar nu starten met Copilot.”
Zorg dan wel dat Copilot goed, veilig en verantwoord ingezet wordt, voegt Lisanne Brons, business lead moderne werken van Microsoft, daaraan toe. “1uur.nu heeft de kennis en expertise om organisaties hier op de juiste manier bij te ondersteunen.”
Op 1 november introduceerde Microsoft het op AI-gebaseerde intelligente hulpmiddel Copilot for Microsoft 365. De toepassing neemt gebruikers veel basale taken uit handen bij het werken met Microsoft 365-applicaties. Zij kunnen in gewone mensentaal opdrachten geven of vragen stellen aan Copilot. “Daardoor kunnen medewerkers hun talent gerichter inzetten voor innovatie en creatie, en beleven ze meer plezier aan hun werk”, aldus Van Leur.
Microsoft biedt verschillende voorbeelden van het gebruik van Copilot in de praktijk, variërend van instapscenario’s tot meer geavanceerde toepassingen voor specifieke rollen binnen de organisatie. “Deze voorbeelden laten zien hoe Copilot het werk efficiënter maakt en dat het de klant- en werktevredenheid verhoogt”, zegt Brons.
De voorbeeldscenario’s geven organisaties een indruk van de use cases en de waarde van Copilot. En met succes: klanten van Microsoft zeggen dat zij hoe dan ook aan de slag gaan met Copilot. Brons: “Zij vragen daarbij onze hulp, onder meer om vast te stellen wat de use cases zijn, of de organisatie er technisch klaar voor is en hoe zij medewerkers het beste informeren en meenemen. 1uur.nu is een van onze partners die ervoor zorgen dat Copilot echt waarde oplevert voor de medewerkers.”
Dat lukt volgens Van Leur het beste door hen Copilot te laten gebruiken voor hun persoonlijke productiviteit. “Bijvoorbeeld het samenvatten van een meeting, het creëren van teksten, spreadsheets of presentaties, of het opstellen van e-mails. Medewerkers worden daar direct heel blij van. Dat enthousiasme maakt het op termijn eenvoudiger voor organisaties om Copilot te integreren in het primaire proces. Want de echte waarde van Copilot for Microsoft 365 gaat zich laten zien in het primaire proces, door bronnen te combineren, analyses uit te voeren en complexe taken eenvoudig te maken voor de medewerker.”
1uur.nu helpt medewerkers bij het ontwikkelen van de vaardigheden die nodig zijn om met Copilot for Microsoft 365 aan de slag te gaan. “Zo is de prompt, het formuleren van een goede vraag of opdracht, cruciaal voor een goede output”, weet Van Leur. “Dat is een vaardigheid die wij medewerkers aanleren. Bovendien moeten medewerkers uit de voeten kunnen met het resultaat dat de prompt oplevert. Copilot for Microsoft 365 gebruikt bronnen, raadpleegt documenten, vult zelf de gaten in en maakt teksten vloeiend. Gebruikers dienen dat bewust te controleren en dat is een andere vaardigheid dan zij nu gebruiken voor Office-applicaties.”
De creativiteit die medewerkers ervaren creëert volgens Brons de use cases en zelfs use cases waar een directie nog helemaal niet aan zou denken. “Copilot for Microsoft 365 staat voor een zee van kansen en directe waarde. Door deze verandering met de juiste benadering te omarmen, kunnen we onze vaardigheden uitbreiden en voorbereid zijn op de toekomst. De keuze is aan ons: weerstand bieden aan de golven van verandering of surfen op de kansen die de technologische golf ons biedt.”