Volgens ceo Joost Farwerck blijft KPN dankzij de huidige Accelerate to Grow-strategie positieve resultaten boeken die bestaan uit duurzame omzetgroei uit diensten in alle segmenten. ‘Met de uitrol van glasvezel liggen we op koers, waardoor we in meer gebieden afscheid kunnen nemen van het oude kopernetwerk.’
Farweck stelt in een reactie op de kwartaalcijfers dat klantgerichtheid en de beste netwerken vooropstaan. Om er aan toe te voegen dat KPN onlangs 4 Gbit/s internetsnelheid in de consumentenmarkt introduceerde.
De omzet uit vaste diensten voor consumenten keerde terug naar groei en de omzet uit mobiele diensten bleef groeien. De inkomsten uit de zakelijke diensten zijn onveranderd goed, met een sterke bijdrage vanuit het mkb. Afgelopen kwartaal daalde de netpromoterscore onder consumenten, voornamelijk als gevolg van het sentiment rond inflatiegedreven prijsstijgingen. Binnen de zakelijke markt blijft de omslag van grootzakelijk een prioriteit, de lichte omzetdaling afgelopen kwartaal was vooral te wijten aan een afname van roamingverkeer.
Herbenoeming
De goede resultaten zullen ongetwijfeld hebben bijgedragen aan het voornemen van de raad van commissarissen van KPN om de huidige top te herbenoemen tijdens de aandeelhoudersvergadering in april 2024. Daarbij gaat het om Joost Farwerck, Chris Figee als cfo, Hilde Garssen als chief people officer en Marieke Snoep als chief consumer market. KPN heeft onlangs twee nieuwe bestuursleden benoemd, Chantal Vergouw als chief business market en Wouter Stammeijer als chief technology & digital officer.