Een nieuwkomer met een Nederlandse flair zet stevige stappen in de wereld van IT-dienstverlening. Infopulse is een wereldwijde speler sinds 1991 welke bekend staat om haar expertise in het helpen van organisaties om slimmer en efficiënter te werken. Met de volledige ondersteuning van haar moederbedrijf, het beursgenoteerde Scandinavische IT-servicebedrijf Tietoevry, en een indrukwekkende klantenlijst in sectoren als Land- en tuinbouw, Financiele dienstverlening, Telecom en Connectiviteit, is Infopulse verre van een doorsnee nieuwkomer op de Nederlandse IT-dienstenmarkt. Maar wat onderscheidt Infopulse en waarom sluit hun benadering van technologie naadloos aan bij de Nederlandse mentaliteit? Om dit te ontdekken, hebben we het genoegen gehad om in gesprek te gaan met Wouter Wytenburg, Managing Director in Nederland, Infopulse, en Andrey Anissimov, CEO en mede-oprichter van Infopulse.”
“Wat maakt Infopulse dé keuze voor IT-opdrachtgevers in de veeleisende Nederlandse markt?”
Wouter: “Mijn aanstelling bij Infopulse symboliseert de missie van Infopulse om, met een ervaren Nederlander aan het roer, de markt te betreden. Mijn uitgebreide ervaring in het opbouwen en opschalen van IT-bedrijven, zowel in Nederland als internationaal sluit naadloos aan op de strategie van Infopulse. Hoewel ik pas in juni 2023 ben gestart, ben ik doordrenkt van de interne cultuur van Infopulse. Dit geeft mij een scherp inzicht in hoe wij onze onderscheidende factor – gebouwd op vertrouwen en langdurige relaties met klanten – het beste kunnen benutten. Wat mij meteen opviel is dat onze onderscheidende kracht het vertrouwen is dat Infopulse heeft opgebouwd bij honderden opdrachtgevers, waarvan velen al meer dan tien jaar trouwe klanten zijn.”
“In de dynamische zakenwereld van nu, waarin winst vaak de boventoon voert, investeert Infopulse fors in het opbouwen en onderhouden van duurzame relaties die jaren standhouden. Met sommige van onze klanten, zoals Vodafone Oekraïne (voorheen UMC – een telecombedrijf dat gedeeltelijk eigendom was van KPN Dutch Telecom), werken we samen sinds 1999. Nog een goed voorbeeld is onze geweldige samenwerking met BICS, een toonaangevend communicatiebedrijf gevestigd in buurland België. Wanneer men kiest voor Infopulse draait het niet enkel om onze diensten of wereldwijde leveringsmogelijkheden maar vooral om de persoonlijke waarde die onze specialisten brengen. Specialisten blijven daarom ook lang bij Infopulse werken: gemmideld 5 jaar. De tevredenheid van onze klanten over deze experts zorgt ervoor dat zij blijven kiezen voor onze diensten. Dit creëert continuïteit en een wederzijds vertrouwen waarop gebouwd kan worden. Dat geeft ook onze medewerkers langdurige zekerheid, iets dat ontzettend wordt gewaardeerd”
“Na ruim 32 jaar intertionaal actief te zijn geweest, wat brengt u naar de Nederlandse markt?”
Andrey: Het zou als een verrassing kunnen komen, maar Nederland is letterlijk verweven in onze naam. We heetten Displayland vóór 1999, toen we de naam “Infopulse” aannamen na het aangaan van de joint venture met het Nederlandse IT-bedrijf Infopulse NL. Het is symbolisch dat wij nu, sterker en met een breder scala aan expertise, terugkeren naar Nederland; het Europese epicentrum van innovatie en slimme oplossingen, gesteund door onze 2.000+ collega’s in 7 landen op 3 continenten.”
“Nu begrijpt u waarom Nederland zo’n bijzondere plek inneemt in onze geschiedenis is het niet meer dan logisch dat wij ons nu volledig inzetten om samen met toonaangevende Nederlandse bedrijven de lokale groeimogelijkheden te verkennen.”
“Maar onze keuze voor Nederland gaat verder dan symboliek. Onze beslissing om hier stevig te wortelen was weloverwogen en wordt volledig gesteund door ons moederbedrijf Tietoevry. We delen een passie voor slim en strategisch werken, iets dat wij ook zien dat erg gewaardeerd wordt in de Nederlandse bedrijfscultuur”
“Met zo’n ambitieus doel en in een markt die hoge eisen stelt, wat zijn jullie directe plannen?”
Wouter: “Infopulse biedt een breed scala aan IT diensten en heeft met diepgaande expertise een zeer indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. Op dit moment is onze topprioriteit om deze bekend te maken op de lokale Nederlandse IT markt. Als ondernemde Nederlander begrijp ik als geen ander dat echte resultaten hier meer zeggen dan woorden. Onze focus ligt dan ook op volledige integratie in het Nederlandse bedrijfsleven, het aantonen van onze ervaring met wereldwijde topbedrijven en het opbouwen van waardevolle relaties op basis van tastbare resultaten in plaats van alleen slogans of beloften.”
“Infopulse organiseert de komende tijd op maat gemaakte evenementen voor prospects in onze focusindustrieën (Financiele dienstverlening, Land- en glastuinbouw en Telecom), waarbij onze experts inzichten delen over hoe wij relevante oplossingen bieden voor echte uitdagingen. Daarnaast nemen we deel aan en spreken we op toonaangevende evenementen, zoals de TNW Conference en de AI & Big Data Expo in Amsterdam.”
“Al met al zijn wij bij Infopulse vastbesloten het uiterste te halen uit de synergie van onze wereldwijde IT expertise met onze lokale inzichten hier in Nederland, in het epicentrum van innovatie.”
Over Infopulse: Infopulse is een wereldwijde aanbieder van Software R&D, Application Management, Cloud & Infrastructure en Cybersecurity diensten. Sinds onze oprichting in 1991 zijn we de drijvende kracht achter vooruitgang. Met een team van meer dan 2.000 professionals verspreid over 7 landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika, zetten we in op wereldwijde innovatie. Als onderdeel van het beursgenoteerde Scandinavische digitale dienstenbedrijf Tietoevry, met een gezamenlijk leger van 20.000+ experts, zijn we meer dan alleen een naam. Wij vertegenwoordigen een toewijding aan de digitale toekomst.