IT-bedrijf LINKIT groeide “exponentieel” naar 250 medewerkers, twintig nationaliteiten en 1.500 actieve IT-professionals wereldwijd. Klanten als Aegon, Lidl en ASML worden ondersteund met hoogwaardige technologische kennis vanuit schaalbare teams en design thinking.
Achter de vier D’s van LINKIT schuilt een wereld van vernieuwing: Dream, Design, Develop, Drive. De kennisclusters (ofwel squads) zijn low-code, cloud en IoT, data-engineering & AI en functioneel consultancy. Daarmee bereiken bedrijven die voorop willen lopen meer resultaat in minder tijd. Om dit voor elkaar te krijgen, zijn mensen nodig die willen groeien en ontdekken volgens HR Business Partner Maryse van Dijk en Chief People Officer Ronald Schrijver.
Schrijver en Van Dijk zijn sparringpartners voor de leads van de kennisclusters. Stuk voor stuk zoeken die talent. Schrijver: “We hebben doorlopend openstaande vacatures voor low-code developers, consultants, UX-designers, functioneel beheerders, etcetera. We geven hen ongelimiteerde mogelijkheden om de beste explorers te worden.” Van Dijk: “Ook onze budgetten voor trainingen, kennisevents en studiemateriaal zijn onbegrensd. Iedere medewerker krijgt een persoonlijke mentor en kleurt zelf de lijntjes in van zijn of haar ontwikkelpad.”
Team building & vrije tijd
LINKIT-medewerkers besteden 10 procent van hun tijd (de tweewekelijkse clubdays) aan persoonlijke ontwikkeling, innovatie, verbinding en kennis delen (“met elkaar en met de wereld”) over hun favoriete tech-onderwerpen. Bijvoorbeeld: sneller code opleveren met generatieve AI-oplossingen, zoals ChatGPT. Schrijver: “Met generatieve AI kun je ‘brokken’ code genereren, de bouwblokken voor applicaties. Bij low-code kan je met voorgeprogrammeerde functionaliteit sneller applicaties ontwikkelen. Twee low-code developers bouwen een applicatie in dezelfde tijd als vijf high-code developers.”
Van Dijk: “Wat ons ook uniek maakt is dat we internationaal zijn. Overal ter wereld kunnen mensen voor ons werken… als dat past bij de klant. We sporten samen, eten en drinken samen en doen allerlei activiteiten via ons wellbeing-platform. O ja, en we zijn met het hele bedrijf naar Slovenië geweest vanwege ons 25-jarig bestaan. Ook onze vestigingen in Duitsland en Zuid-Afrika waren daarbij. Doordat ons personeelsbeleid werkt, met een goede sfeer en eindeloze ontwikkelmogelijkheden, kunnen we met vernieuwende technologie de business van de klant versnellen.”