RoomRaccoon, leverancier van een cloudgebaseerd hotelreserveringssysteem met gastgerichte tools, heeft in Kaapstad zijn voetafdruk flink verzwaard. Het Bredase bedrijf heeft het aantal personeelsleden dit jaar met veertien weten uit te breiden tot ruim zestig. Doel is om eind 2023 zo'n 175 man in dienst te hebben.
Het Nederlandse hotelmanagementsoftwarebedrijf opende in november 2017 een kantoor in Kaapstad en weet sindsdien met succes steeds nieuwe medewerkers binnen te halen. Volgens medeoprichter en directeur Tijmen van Dijl maken het aantal geschoolde werknemers en de infrastructuur van Zuid-Afrika een aantrekkelijk vestigingsland. Bovendien heeft het land dezelfde standaard-tijdzone als Nederland.
Het bedrijf heeft dit jaar een nieuw kantoor geopend in Kaapstad om zijn groeiende team te ondersteunen en zijn investeringen in Zuid-Afrika voort te zetten. Het kantoor bevindt zich op de 26ste verdieping van The Box, een wolkenkrabber met dertig verdiepingen in het centrum van Kaapstad.
Naast Breda heeft RoomRaccoon een kantoor in het Portugese Lissabon. Ook Portugal is een aantrekkelijk nearshore-land voor het aantrekken van onder meer ontwikkelaars.
Uitbreiding
Het softwarebedrijf sleepte in 2021 een nominatie voor een Computable Award, categorie Tech-startup, in de wacht. RoomRaccoon heeft klanten uit zo’n vijftig landen. Het bedrijf richt zich op uitbreiding in de Duitstalige regio, Italië en de Verenigde Staten.
Om voet aan Amerikaanse grond te krijgen, volgde medeoprichtster Nadja Buckenberger eind vorig jaar een het zogeheten ScaleNL Accelerator – East Coast Edition-programma. Tijdens dit twaalf weken durende traject worden geselecteerde bedrijven gecoacht om de marktuitbreiding in de VS te versnellen.