Gastvrijheid begint niet bij de ontvangst van gasten en het stopt ook niet direct erna. Elk contactmoment in de hospitality branche weegt mee bij het vormen van de totaalervaring. Voor het bezoek schept je communicatie een bepaalde verwachting. Tijdens het bezoek bepaalt de werkelijke ervaring hoe gewaardeerd een gast zich voelt. Na het bezoek, vormt de laatste indruk de doorslaggevende factor, waardoor je de gasten hoogstwaarschijnlijk nog een keer terug kunt verwachten. Met de SaaS-oplossing CooCoo beheer je de communicatie uitingen van al deze contactmomenten vanuit één centraal platform. Je bespaart daarmee tijd, geld en resources.
Het Digital Xperience Platform is een oplossing die geschikt is voor alle soorten horecagelegenheden. Vooral gelegenheden die doorgaans een grote in- en uitstroom van gasten hebben. Denk bijvoorbeeld aan hotels die ook conferentie ruimte verhuren of grote cafetaria.
Voor het bezoek
Voordat gasten een voet over de drempel hebben gezet, komen ze vaak online al in aanraking met de communicatie uitingen van je organisatie. De eerste indruk, wordt hierdoor snel gevormd. In deze eerste fase gebeurt dit meestal via de website, een landingspagina, e-mail marketing (nieuwsbrieven) of sociale media.
Met landingspagina’s kun je event inschrijvingen beheren. Met de nieuwsbrief bereid je gasten voor op hun bezoek met updates over het event of deel je alvast de routebegeleiding voor wanneer zij daadwerkelijk langskomen.
Tijdens het bezoek
Tijdens het bezoek heeft de content waarmee bezoekers in aanraking komen een ondersteunende rol. Een aanzienlijk deel van de mate van gastvrijheid wordt namelijk bepaald door de ervaring met het personeel. In deze fase helpt narrowcasting op digitale schermen bij het verwelkomen, informeren en entertainen van bezoekers op locatie. Content licht bezoekers bijvoorbeeld in over de diensten, activiteiten of menu opties die er op het moment worden aangeboden.
Dit zorgt ervoor dat het personeel meer tijd heeft om bezoekers te ondersteunen met andere taken.
Na het bezoek
In het digitale tijdperk waarin wij leven is het bijna taboe om een bezoek af te sluiten met slechts een groet. Blijf in plaats daarvan betrokken bij je gasten en verstuur met CooCoo een kort klanttevredenheidsonderzoek. Of deel de reviews van bezoekers direct op sociale media kanalen.
Complete oplossing
Prisma, de drijvende kracht achter de SaaS-oplossing levert naast de software ook alles wat je eromheen nodig hebt om de boel draaiende te houden. De hardware, de ondersteuning en de templates in de huisstijl van de organisatie.
Een organisatie bespaart tijd én geld met CooCoo doordat er niet met verschillende oplossingen gewerkt hoeft te worden om interne of externe communicatie te delen.
De templates zorgen tegelijkertijd voor uniformiteit, handig wanneer je te maken hebt meerdere locaties. Maar ook herkenbaar voor je bezoekers. Door de waardevolle contactmomenten te benutten wek je de interesse van bezoekers. Daardoor enthousiasmeer je ze toch om dat extra toetje bestellen of via het hotel een activiteit boeken. Niet geheel onbelangrijk, voor de omzet.
Ook een unieke bezoekerservaring creëren? Bekijk wat er mogelijk is per branche.
Of neem direct contact op met onze customer success manager.
Edwin Paardekooper
E-mail: e.paardekooper@prisma-it.com
Telefoon: 06-47166007